ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
תחזית קודרת

הנשיא זלנסקי: "האיש בקרמלין מפחד מאוד"

הנשיא זלנסקי לגלג על פוטין ואמר כי היום, "כל השודדים, שכירי החרב והאוליגרכים הרוסים ראו כמה קל ללכוד ערים רוסיות". ג'ון הרבסט, שגריר ארה"ב לשעבר באוקראינה, אומר שקשה לדמיין שהמשבר ברוסיה ייפסק כעת

הנשיא זלנסקי: "האיש בקרמלין מפחד מאוד"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם הצהרה על אירועי היום כשהוא מלגלג על פוטין, זלנסקי התייחס לנסיון השתלטות של כוח וגנר על ערים ברוסיה והצעדה למוסקבה של שכירי החרב שלו וההודעה על נסיגה חזרה לגבול האוקראיני. הוא אמר: "היום הוא יום שבו בהחלט לא צריכה להיות שתיקה. ואנחנו בהחלט צריכים מנהיגות. היום העולם ראה שהבוסים של רוסיה לא שולטים בכלום. שום דבר. כאוס מוחלט. היעדר מוחלט של כל תחזית וזה קורה בשטח הרוסי, הטעון במלואו בנשק".

זלנסקי הוסיף כי היום, "כל השודדים, שכירי החרב והאוליגרכים הרוסים ראו כמה קל ללכוד ערים רוסיות". הוא לחץ על השותפים המערביים לתמוך באוקראינה ולעזור לה "להגן על אירופה" באמצעות מטוסים ונשק.

אחר כך, במעבר מאוקראינית לרוסית, אמר: "האיש מהקרמלין כמובן מפחד מאוד וכנראה מתחבא איפשהו, לא מראה את עצמו. אני בטוח שהוא כבר לא במוסקבה, הוא יודע ממה הוא מפחד כי הוא עצמו יצר את האיום הזה. כל הרוע, כל האבדות, כל השנאה - הוא זה שמפיץ את זה".

ג'ון הרבסט, שגריר ארה"ב לשעבר באוקראינה, אומר שקשה לדמיין שהמשבר ברוסיה ייפסק כעת. הוא אמר ל-BBC שלא ברור מה יתפתח בהמשך, אבל פריגוז'ין לא מתכוון להיכנע להיות תחת שליטת משרד ההגנה הרוסי כפי שפוטין דורש. "המערב צריך להסתכל בזהירות ולא לומר דבר", הוא אמר.

כתב ה-BBC, פרנק גרדנר דיווח כי יבגני פריגוז'ין ציפה שאנשים "יקומו ויצטרפו אליו", אבל זה לא קרה. פוטין הוא "לא מישהו שיסלח על זה", אמר גרדנר. "אני חושב שעתידו הצבאי והפוליטי של פריגוז'ין יסתיים כעת".

גרדנר הוסיף שזה "מביך מאוד" עבור פוטין שפריגוז'ין הצליח לחצות את הגבול ולכבוש את המפקדה הצבאית של המחוז הדרומי הרוסי, רוסטוב-און-דון, בלי שאף אחד יתנגד לו.

מייקל אוהנלון, מומחה ללוחמה, אמר ל-BBC שהסכם שתיווך נשיא בלארוס עם כח וגנר "הגיוני" מכיוון שהמצב ברוסיה "מסוכן במיוחד" מנקודת המבט של יבגני פריגוז'ין. "הרעיון שפריגוז'ין יכול איכשהו להוביל מרד המוני נגד פוטין הוא באמת סיפור נאה", אמר אוהנלון.

עם זאת, זה נשאר "רגע קריטי ומסוכן ביותר" ברוסיה, אמר אוהנלון. נותרו גם כמה שאלות, כולל איזה תנאים הוצעו לפריגוז'ין ואיזה סיכויים יש לו להישאר בחיים, אמר אוהנלון.

מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד