כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הרסו לנו את החופשה"

תופעה מכוערת: ישראלים חוזרים ומגלים שנעקצו

תופעה מכוערת ומטרידה גורמת לתיירים ישראלים רבים השבים מבטומי שבגאורגיה לחוש שחופשתם נהרסה. יותר ויותר עדויות נערמות על כך שעובדי שדה התעופה המקומי מפלחים מהמזוודות פריטים יקרי ערך | "בשום מקום בעולם לא קרה לי דבר כזה. שמעתי שמועות כאלה על בטומי ולא האמנתי שאני אכנס לסטטיסטיקה של הנוסעים שנעקצו בצורה כזו"

תופעה מכוערת: ישראלים חוזרים ומגלים שנעקצו
נמל בטומי, גאורגיה צילום: באדיבות המצלם

העיר בטומי שבגאורגיה הפכה בשנים האחרונות יעד אטרקטיבי זול עבור הישראליים, כשענף התיירות פורח ומשגשג שם משנה לשנה ובמקום נפתחו מלונות ומסעדות כשרות גם עבור המגזר החרדי. 

אלא שבימים האחרונים תופעה מכוערת חדשה מאיימת להדיר את התיירים הישראליים ממנה ואולי את התיירים בכלל. תושב בני ברק שחזר ביום חמישי האחרון מחופשה בבטומי גילה לתדהמתו בעת הגעתו לביתו כי במזוודתו חסרים כמה פריטים יקרי ערך.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר אלי, תושב בני ברק: "כבר כשהורדתי את המזוודה מהמסוע בנתב"ג גיליתי שהריצ'רצ' פתוח קצת, אבל חשבתי שאולי זה אני ששכחתי לסגור עד הסוף ולא ייחסתי לכך חשיבות כי לא מדובר היה בפתיחה רצינית. אולם כשהגעתי הביתה והתחלתי לפרוק, גיליתי ששני בשמים שקניתי בבטומי פשוט נעלמו כלא היו. ניסיתי לחשוב שמא שכחתי אותם במלון, אך לא, שחזרתי צעד אחר צעד וזכרתי שהשחלתי אותם למזוודה רגע לפני הסגירה והיציאה לשדה".

רכבל בבטומי. (באדיבות המצלם)

מסתבר כי לא מדובר במקרה יחידני בכתבה שפורסמה בסוף השבוע באתר 'מאקו', מספרים ישראלים שחזרו משם לעיתונאי שמעון איפרגן כי נגנבו מהם פריטים יקרי ערך הרבה יותר כמו תכשיטים, שעונים, נעליים, סיגריות ואפילו כסף מזומן שדחפו בתאי המזוודה שנשלחה לבטן המטוס. 

אלון מספר ל'מאקו': "לפני כמה ימים נחתתי מבטומי וקיבלתי את המזוודה עם מנעול שבור. פתחתי וראיתי שגנבו לי סיגריות, קופסאות שימורים ובגדים שקניתי לי ולילד הגדול שלי". לדבריו: "בשום מקום בעולם לא קרה לי דבר כזה. שמעתי שמועות כאלה על בטומי ולא האמנתי שאני אכנס לסטטיסטיקה של הנוסעים שנעקצו בצורה כזו. זו תופעה חמורה שחייבים לעקור מהשורש. זו לא הבעיה שלנו הנוסעים הישראלים שהמצב הכלכלי בגיאורגיה קשה".

תחנת משטרה בבטומי. (צילום: בחדרי חרדים)

גם לדליה שחזרה לפני כשבועיים מטיול בבטומי קרתה חוויה דומה. "אחרי שנחתנו מבטומי ונסענו הביתה פתחנו את המזוודה וראינו שגנבו לנו בשמים, משקפי שמש, נעליים יקרות אפילו כמה מאות לארי ששמנו בפנים. היינו בשוק טוטאלי, זו עיר מדהימה, אנשים מקסימים ונחמדים אבל עובדים בשדה התעופה דאגו להרוס לנו את החופשה", היא משתפת בצער.

מתבררת תמונה כזאת: לאחר סיום הצ'ק אין כשהמזוודה עוברת לידי עובדי השדה בבטומי שאמורים להעביר אותה אל בטן המטוס, היא נפתחת על ידם והללו לוקחים לעצמם מכל הבא ליד.

רחוב בבטומי, גאורגיה. (צילום: בחדרי חרדים)

בתוך כך, גם נהגי מוניות המקומיים אינם הישרים באדם וזו בלשון המעטה. אם בכל זאת בחרתם לנסוע לבטומי או טביליסי - כאמור יעדים פופולאריים, מומלץ לכם להתנייד באמצעות מוניות חברת 'בולט' (Bolt) ולא לעצור מונית ברחוב. הנהגים המקומיים מסכמים אתכם מחיר וכשאתם מגיעים ליעד דורשים יותר בתואנות שונות. בדרך כלל בטענה לחוסר הבנה מצידם כי האנגלית או העברית שלהם אינה טובה דיו ולא הבנתם אותם מספיק.

בטומי גאורגיה תיירים גניבה מזוודות שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד