כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נצחון לשבת: המרכולים התל אביבים ייסגרו

בית המשפט הורה לבעלי המרכולים בתל אביב לסגור לאלתר את עסקיהם בשבת ולא להמתין למינויו של שר פנים חדש

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

עוד ניצחון לשבת: בדיון שהתקיים היום (ב'), בביהמ"ש לעניינים מנהליים בתל אביב, בפני השופט אביים ברקאי, הורה השופט לבעלי המרכולים להגיש תצהיר לקראת סגירת עסקיהם בשבת.

בכך, השופט ברקאי דחה את הבקשה של התאגידי השיווק הגדולים ועיריית ת"א, לחכות ולהמתין עד בחירתו של שר פנים חדש, שיידרש להחליט לגבי הצעת חוק העזר החדשה של עיריית ת"א, בנושא המסחר הקמעונאי בשבת בעיר.

יצוין כי הדיון אצל השופט ברקאי מגיע בעקבות הקשה לביזיון שהגישו התאחדות הסוחרים הקטנים ובעלי המכולות בת"א, בגין הפרת פסק הדין ע"י עיריית ת"א ורשתות השיווק, בכל הנוגע לאכיפת חוקי המנוחה הנוגעים לפתיחת חנויות בשבת.

הבקשה לביזיון ביהמ"ש מלווה בביקורת קשה על התנהלות העיירה מאז נקבעו פסקי הדין נגדה. בבקשה מצוין כיצד, החֵל מ- 30.5.2014 הייתה העירייה אמורה לעשות הכל שחוק העזר יקוים הלכה למעשה ע"י כל העסקים בעיר, וחנויות רשתות השיווק אמורות היו להיות סגורות בהתאם לו.

מגישי הבקשה, מצביעים כיצד פסק הדין לא מקוים, במשך עשרה שבועות, וכיצד הוא מופר ברגל גסה על ידי רשתות השיווק והעירייה שפשוט מתעלמות מקיומו: "כל מי שהלך ברחובות תל-אביב בסופי השבוע מאז ניתן פסק הדין, יכול היה להיווכח במו עיניו כיצד חוק העזר מופר לאורכן ולרוחבן של חוצות העיר ובית המשפט מבוזה מדי שבוע בגאון ולעיני כל".

ממטה העסקים הקטנים והמכולות בת"א נמסר, "כי חוק שעות העבודה והמנוחה אינו המלצה ועניין פוליטי ולכן צריך לקיימו כלשונו. מדינת ת"א מתקרבת ליום שבו לא יהיה בשבת מסחר קמעונאי וכל עובד ובעל עסק יזכה ליום מנוחה עם משפחתו, על פי החוק. אנו מצפים מעיריית ת"א לחדול מגרירת הרגליים ומתרגילים מופרכים. הגיע הזמן שהעירייה תשנה את סדרי העדיפות ותפעל למען העסקים הקטנים בעיר, במקום לדאוג לרווחיהם של טייקוני העיר ותאגידי השיווק"
שבת מרכול בית משפט תל אביב שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד