י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יהדות גרמניה סוערת: האיטליז הכשר מכר טריפות

בעלי האטליז הכשר בפרנקפורט הודו כי מכרו בשר טרף ככשר • הרב מנחם קליין החתום על ההשגחה, סירב לזימון ביהמ"ש

צילום: עזריאל משה
צילום: עזריאל משה

הקהילה היהודית בגרמניה סוערת: בעלי האטליז הכשר בפרנקפורט ששיווק בשר כשר לקהילות היהודיות בגרמניה, הודו בבית המשפט כי במשך שנתיים מכרו בשר טרף ככשר.

האיטליז מכר בשר ויין כשרים ומוצרי מזון כשרים נוספים שברוןבם יובאו מהארץ. החנות אף שיווקה מוצרי בשר כשר לקהילות יהודיות קטנות ברחבי גרמניה.

המעילה בכשרות התגלתה באקראי על ידי המשטרה, שהחלה בחקירה בחשד להעלמת מס . במהלך החקירה, האזינה המשטרה לשיחות הטלפון של בעל החנות, ובעל החנות נשמע כשהוא מתרברב עם חברו על כך שהוא קונה בשר טרף שעולה הרבה יותר זול מהבשר הכשר, ומוכר אותו אחר כך כבשר כשר עם חותמת הכשרות האורגנלית של הרב הראשי של פרנקפורט, הרב מנחם קליין.

המשטרה עצרה את בעלי האיטליז בחשד להונאה. בפשיטה שערכה המשטרה על החנות נמצאה רשימת הלקוחות והקהילות היהודיות שרכשו בשר בחנות. וחוקרי המשטרה שיגרו שאלונים להלקוחות שבהן נשאלו אם היו ממשיכים לרכוש את הבשר אם היו יודעים שמדובר בבשר טרף.

העניין הובא לבית המשפט ובערב הושענה רבה החל הדיון. בעלי האיטליז הודו שאכן במשך שנתיים נהגו לרכוש בשר טרף, הביא אותו באישון לילה לחנות, שם הכשיר את הבשר הטרף ומכר אותו כבשר כשר לכל דבר.

הקצב היהודי שנשאל מדוע הונה את הקונים, טען להגנתו כי נאמר לו שאם מכשירים את הבשר אז הוא בסדר, מלבד זאת טען הקצב כי כך היה נהוג בחנות מזה שנים והוא רק המשיך את הנוהל.

הודעתו של הקצב הכתה בתדהמה את הקהילה החרדית בפרנקפורט, במיוחד לאור העובדה שרב הקהילה הרב מנחם קליין החתום על תעודת הכשרות של החנות, לא הופיע לבית המשפט, למרות שזומן.

כלי התקשורת המקומיים שפרסמו בהרחבה את המקרה ביקשו את תגובתו של הרב אך הוא טען שמכוח החוק יש לו חיסיון והוא אינו חייב להגיע לבית המשפט.

עדותו של הקצב לצד היעדרותו של הרב מהדיון, עוררה כעס בקהילה: "אנשים היו במבוכה לא ידעו אם צריך להכשיר את הכלים ומה צריך להכשיר וכיצד, המסעדה הכשרה היחידה שפועלת בפרנקפורט שמשווקת אוכל לחברת לופטהנזה, הייתה גם היא בין החנויות שרכשו מפעם לפעם בשר מהחנות הבעייתית, ונוסעים חרדיים בחברת לופטהנזה מסרבים לאכול את האוכל שמגיע מהמסעדה והקייטרינג שבפרנקפורט.

הרב קליין גם סירב להגיב ל'בחדרי חרדים' ואמר כי יגיב בימים הקרובים כאשר השופט יפרסם את החלטתו בנושא. הרב הוסיף ואמר: "לכל אלו השואלים אם צריך להכשיר את הכלים, ההוראה היא שלילית".
בשר כשר טרף גרמניה איטליז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד