כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קורא לכולם להימנע"

סמוטריץ': "לקיחת החוק לידיים עלולה להביא לאבדן שליטה"

יו"ר הציונות התייחס לאירועים האלימים בשבת ואמר: "גם במצב המורכב הזה לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאבדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת". סמוטריץ' הבהיר: "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות, חמורות ככל שיהיו, הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית"

סמוטריץ': "לקיחת החוק לידיים עלולה להביא לאבדן שליטה"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הערב (מוצ"ש) למהומות של מתיישבים באום ספא ואמר כי "לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאבדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת".

סמוטריץ' כתב: 1. צה"ל ומערכת הביטחון חייבים לפעול בנחישות גדולה בהרבה מול הטרור ומול הפרות סדר מצד ערבים כפי שהתרחש בשלושת הימים האחרונים באזור הישוב עטרת בבנימין. לא ניתן לקבל מציאות שבה המתיישבים חשים כברווזים במטווח בצירים ובסביבות הישובים ברמה יום יומית וסופרים את מתיהם.

2. גם במצב המורכב הזה לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאבדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת ואני קורא לכולם להימנע ממעשים שפוגעים בהתיישבות.

3. הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות חמורות ככל שיהיו הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית. מעצרים מנהליים כנגד מתיישבים הם צעד דרקוני ולא דמוקרטי, והעובדה שהם מופעלים רק כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון ולא נגד קבוצות אלימות אחרות במדינת ישראל היא אפליה קשה.

4. הענישה הקולקטיבית שמתבצעת כעת בישוב עטרת היא חמורה ומקוממת. חודשים אנחנו דורשים להחזיר את המחסומים ולבצע בידוק יסודי בכניסה וביציאה לכפרים עוינים ונענים בשלילה בשל ההתנגדות לענישה קולקטיבית. איך יכול להיות שבאום צפא - הכפר ממנו יצאו פורעים ערבים שוב ושוב בימים האחרונים - אין שום בידוק ובעטרת כן?! אני קורא לצבא לחדול מכך באופן מידי.

5. עלינו להרגיע את השטח ולהימנע מאבדן שליטה. על צה"ל ומערכת הביטחון להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט יד קשה מול התפרעות הערבים ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולהימנע מלקחת את החוק לידיים.

 

בצלאל סמוטריץ יהודה ושומרון תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד