י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דיווח חד-צדדי

העיתון של ביידן: "מתנחלים משתוללים בכפר עם אזרחים אמריקאים" 

העיתון מהמשפיעים בארה"ב בכותרת חריפה על תג מחיר: "מסוקי תקיפה מתוצרת ארה"ב מפציצים עיר פלסטינית, ומתנחלים ישראלים משתוללים בכפר מלא באזרחים אמריקאים" לא פעם דווח כי הנשיא ביידן מושפע מהמדווח בעיתון

העיתון של ביידן: "מתנחלים משתוללים בכפר עם אזרחים אמריקאים" 
מתנחלים. אילוסטרציה צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

במשך חודשים הביע הבית הלבן דאגה מהאלימות הגואה בשטחים, שבה ישראל מתמודדת עם טרוריסטים פלסטינים יותר ויותר, רק בימים האחרונים חוסלו מחבלים רבים, צה"ל והשב"כ סיכלו פיגועים וניהלו קרבות קשים בג'נין שם נפצעו חיילים ושוטרים.

ה'וושינגטון פוסט' סיקר את אנשי תג מחיר שפגעו ברכוש פלסטיני לאחר הפיגוע הנורא בצומת עלי בו נרצחו ארבעה ישראלים, וציין בכותרת: "מסוקי תקיפה מתוצרת ארה"ב מפציצים עיר פלסטינית ומתנחלים ישראלים משתוללים בכפר מלא באזרחים אמריקאים, ממשל ביידן נקלע לסכסוך שהולך ומסלים במהירות".

העיתון מציין כי "שני הצדדים מציגים כלי נשק וטקטיקות חדשים וחזקים יותר, המזכירים את האינתיפאדה השנייה לפני יותר מ-20 שנה, כאשר ישראל כבשה מחדש חלק גדול מהגדה המערבית".

העיתון שפרשנים רבים בארצות הברית אומרים כי הנשיא ביידן קורא אותו באדיקות פרסם כי "ביום רביעי, 400 מתנחלים חמושים השתוללו בעיירה בגדה המערבית ש-85% מתושביה הם פלסטינים עם אזרחות אמריקאית", לדברי ראש העיר. "המתנחלים הציתו עשרות בתים, מכוניות ומטעים תוך כדי ירי לעבר אזרחים. פלסטיני אחד נהרג כאשר פרצו עימותים".

בנוסף ציינו לאחרונה עיתונאים בכירים בארה"ב, כי הנשיא ביידן מקבל החלטות לפעמים על סמך מידע שהוא נחשף אליו מהעיתון.

הוושינגטון פוסט מציין כי עם "ההסלמה של האלימות ברחבי הגדה המערבית הן באכזריות והן בתחכום - ומספר גדל והולך של אזרחים אמריקאים המעורבים ייתכן שארה"ב תיאלץ לקחת מידה מסוימת של מעורבות".

הפעם האחרונה שבה ארצות הברית ביצעה מעורבות משמעותית באזור הייתה ב-2014, כאשר שר החוץ דאז ג'ון קרי פיקח על קריסת המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית. בפורום סבן 2016, מפגש שנתי של בכירי קובעי מדיניות ישראלים ואמריקאים, קרי אמר שכמה ממנהיגי הימין הישראלים חיבלו בכוונה במאמצים לתיווך הסכם.

"אנחנו ממשיכים לעבוד ישירות עם השותפים הישראלים שלנו, עם הרשות הפלסטינית, כדי לקדם צעדים להפסקת הסלמה", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקאית, ודנט פאטל, במסיבת עיתונאים ביום רביעי האחרון כשנשאל על הנשק שסופק על ידי ארה"ב לאחרונה לישראל.

ביום חמישי האחרון, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, חובב פלסטינים ידוע ולפעמים נראה שהוא יותר שגריר של האו"ם, שהשווה בין נרצחי הפיגוע הי"ד למחבלים בג'נין (ונאלץ להתנצל על כך) נקט קו נוקשה יותר בפגישה עם צעירים ישראלים ופלסטינים בתל אביב, ואמר כי ארה"ב "לא תעמוד ותצפה מהצד באלימות של מתנחלים, אנחנו דוחפים את הישראלים לנקוט בכל פעולה שהם צריכים לעשות כדי לעצור את האנשים האלה".

מאות פלסטינים אמריקאים המתגוררים בשטחים ליד העיר רמאללה, אומרים שארצות הברית מחויבת לעשות יותר כדי להגן על תושביה כשהם מתמודדים מול "מספר הולך וגדל של מתנחלים חמושים המנסים להשיל אותם מאדמתם".

ג'ו ביידן ארה''ב פלסטינים וושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד