כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
24 שעות גורליות

המרד של וגנר שהדהים את העולם - כך זה התחיל וכך זה הסתיים

לאחר שהמרד של כח וגנר נגד הנשיא פוטין נעצר ולאחר משא ומתן עם מנהיג בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, אנשי וגנר עזבו את רוסיה לבלארוס. לטובת גולשי 'בחדרי חרדים' שפספסו את הדרמה לאחר שהאירועים התרחשו בשבת, 'בחדרי חרדים' עם מהלך האירועים ב-24 השעות הגורליות

המרד של וגנר שהדהים את העולם - כך זה התחיל וכך זה הסתיים
כוחות וגנר בעיר רוסטוב צילום: צילום מסך

כח וגנר היה לפחות עד אתמול הצבא הפרטי של פוטין, אך אתמול חברי קבוצת וגנר נסעו למוסקבה עם מנהיגם, יבגני פריגוז'ין, הם הכריזו מלחמה נגד הצבא הרוסי שלטענתם גרם להם למות בבחמוט שבאוקראינה, מנהיג בלארוס התערב והביא לסוף המהומה. ולאחר הדרמה הגדולה אתמול הבוס של כח וגנר עזב את רוסיה לבלארוס והאישומים נגדו על "בגידה" בוטלו.

האירועים שהתרחשו במהלך 24 השעות של יום שבת.

1. ההתחלה הייתה ביום שישי, כאשר יבגני פריגוז'ין, מנהיג הקבוצה, פירסם דברים קשים נגד קציני צבא בכירים ברוסיה, ויצא נגד נשיא רוסיה פוטין על הפלישה לאוקראינה.

2. בסדרת הקלטות אודיו בטלגרם, הוא אמר ש"רוע ההנהגה הצבאית הרוסית חייב להיפסק" ושחייליו של וגנר יובילו "מצעד למען צדק" נגד הצבא הרוסי.

3. שירות הביטחון הפדרלי הרוסי הגיב בפתיחת תיק פלילי נגד פריגוז'ין, ואמר כי הוא קרא למרד מזוין.

4. סגן מפקד המערכה הרוסית באוקראינה, הגנרל סרגיי סורוביקין, לחץ על קבוצת וגנר להפסיק את התנגדותה להנהגה הצבאית ולחזור לבסיסיה.

5. פריגוז'ין אמר ביום שבת כי אנשיו חצו את הגבול מאוקראינה לרוסיה ומוכנים להתנגד לצבא הרוסי.

6. לוחמי וגנר נכנסו לעיר רוסטוב שבדרום רוסיה.

7. הבית הלבן הודיע ​​כי הוא עוקב אחר המצב בין רוסיה לקבוצת וגנר, ויתייעץ עם בעלי ברית בהתפתחויות.

8. מושל אזור רוסטוב הגובל באוקראינה בדרום רוסיה ממליץ לתושבים להישאר רגועים ולהישאר בבתיהם, שכן התברר שכוחותיו של ואגנר השתלטו על העיר רוסטוב.

9. משרד ההגנה הרוסי מפרסם הודעה הקוראת ללוחמי וגנר לנטוש את פריגוז'ין, ומסר כי הם "הולכו שולל ונגררו להרפתקה פלילית".

10. מקור ביטחוני רוסי אמר לתקשורת כי לוחמי וגנר השתלטו על כל המתקנים הצבאיים בעיר וורונז', כ-500 ק"מ דרומית למוסקבה.

11. פוטין נשא נאום בטלוויזיה בו התחייב למחוץ את מה שהוא כינה "המרד המזוין" והאשים את מנהיג וגנר ב"בגידה" ו"דקירה בגב" לרוסיה.

12. מנהיג צ'צ'ניה, רמזאן קדירוב, בעל ברית של פוטין, אומר שכוחותיו מוכנים לסייע בהפסקת המרד של פריגוז'ין ולהשתמש "בשיטות קשות" במידת הצורך.

13. ממשלות אירופה כולל בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה מפרסמות הצהרות על כך שהן עוקבות מקרוב אחר ההתפתחויות ברוסיה.

14. מסוקים צבאיים רוסיים פותחים באש על שיירת שכירי חרב של המורדים לאחר שעברו יותר ממחצית הדרך לעבר מוסקבה בהתקדמות בזק לאחר שכבשו את רוסטוב במהלך הלילה ללא קרב.

15. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי "חולשתה של רוסיה ברורה" וכי ככל שמוסקבה תחזיק את כוחותיה ושכירי החרב באוקראינה לתקופה ארוכה יותר, כך יגדל הכאוס שיזמין אותה לסגת.

16. סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס' ציטטה את סרגיי נרישקין, ראש שירות הביון החוץ, שאמר כי ברור שניסיונו של פריגוז'ין לערער את היציבות בחברה ולעורר מלחמת אזרחים נכשל.

17. עיתון רוסי פרסם תמונות של חיילים רוסים מקימים עמדת מקלעים בקצה הדרום מערבי של מוסקבה. שוטרים חמושים נראו בכביש המהיר M4, שעליו התקדמה הקבוצה הצבאית הפרטית וגנר, לבירה הרוסית.

18- הנשיאות הטורקית מודיעה כי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן שוחח בטלפון עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין והפציר בו לפעול בהיגיון.

19- בלארוס מפרסמת הצהרה המאשרת מחדש את הברית שלה עם רוסיה.

20. הבית הלבן אמר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מנהיגי צרפת, גרמניה ובריטניה, וכי הם אישרו את תמיכתם הנחרצת באוקראינה. שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר גם כי שוחח עם הנציב העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון.

21. ברוסיה דווח כי פוטין חתם על חוק של 30 ימי מאסר למי שמפר את החוק הצבאי באזורים שבהם הוא הוטל.

22. סוכנות הידיעות 'טאס' ציטטה את חבר הפרלמנט פאבל קרשניקוב שאמר כי לשכירי החרב של קבוצת וגנר הובטחה חנינה אם יניחו את נשקם, "אבל הם חייבים לעשות זאת במהירות".

23. משרד החוץ הרוסי פרסם הצהרה המזהירה את מדינות המערב מפני ניצול המרד של קבוצת וגנר "כדי להשיג את מטרותיהן הרוסופוביות".

24. לשכתו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, מסרה כי תיווך בהסכם עם פריגוז'ין, שהסכים לסגת. המפקד וגנר מודיע כי הורה ללוחמיו המתקדמים לכיוון מוסקבה בשיירה, לסגת ולחזור לבסיסיהם כדי למנוע שפיכות דמים.

25. הקרמלין מודיע כי תיק המרד המזוין נגד ברגוז'ין יבוטל, וכי הוא ייסע לבלארוס.

 

בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד