כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לחץ על נתניהו

הרפורמה חוזרת לכנסת: ועדת החוקה תדון בצמצום עילת הסבירות

המשך החקיקה המשפטית בכנסת: ועדת החוקה תתכנס בשעה 11:30 על מנת להתחיל את קידום חוק צמצום עילת הסבירות. הדיונים צפויים להימשך גם בימים שני ושלישי. סמוטריץ', לוין ובן גביר לוחצים על ראש הממשלה נתניהו לקדם עוד חוק לפחות בקריאה ראשונה כבר כעת

הרפורמה חוזרת לכנסת: ועדת החוקה תדון בצמצום עילת הסבירות
שמחה רוטמן בוועדת החוקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החוקה בראשות היו"ר שמחה רוטמן תתכנס הבוקר (ראשון) בשעה 11:30 על מנת להתחיל את קידום חוק צמצום עילת הסבירות, כחלק מהרפורמה המשפטית. הדיונים צפויים להימשך גם בימים שני ושלישי, במטרה לאשר את החוק בקריאה ראשונה בתוך שבוע ימים.

בשבוע שעבר פורסם הנוסח ולפיו נבחרי ציבור יהיו חסינים מפני פסילת או דיון בהחלטותיהם בטענה לאי סבירות.

בהצעה מטעם הוועדה נכתב: "מי שבידו סמכות שפיטה לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן כתב הלילה: "בניגוד לפייק ניוז שמנסים לפזר בימים האחרונים - הביקורת השיפוטית על החלטות הממשלה והשרים תמשיך להתקיים בלי בעיה רק שהיא אשכרה תתבסס על עילות הביקורת הקלאסיות שקיימות בפסיקה - שיקולים זרים, הפליה, ומידתיות. כל טענה שבית המשפט לא יוכל לבקר יותר החלטות של חברי ממשלה - פשוט שקרית. יהיו בידיו שלל כלים אחרים ברורים בחקיקה מלבד העיקרון העמום של 'סבירות'".

רוטמן הוסיף וציין כי הצעה דומה קודמה על ידי שר המשפטים לשעבר גדעון סער. "מדובר בהצעה מתבקשת ומתונה, עיקרה הוסכם זה מכבר על רוב גורמי האופוזיציה הנוכחית. והכי חשוב - היא לא תמנע מבית המשפט להמשיך ולבקר החלטות של דרג מקצועי או נבחר".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יידרש להכריע השבוע האם לקדם לפני פגרת הכנסת עוד חוק מהרפורמה המשפטית, או להישאר רק עם הסבירות כפי שנאמר בשבוע שעבר.

על פי דיווח בגל"צ, השרים סמוטריץ', לוין ובן גביר לא מסתפקים רק בהעברת צמצום עילת הסבירות וממשיכים ללחוץ על רה"מ לקדם עוד חוק לפחות בקריאה ראשונה כבר כעת.

הנושא יעלה לדיון היום בישיבת ראשי הקואליציה.

ועדת חוקה שמחה רוטמן הרפורמה המשפטית יריב לוין בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד