כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסוף של הנפט?

אבו דאבי וסעודיה רוכשות חלק מיצרנית רכב חשמלי

בארצות ערב חושבים קדימה על היום שבו במפרץ הפרסי כבר לא יפיקו נפט וכבר רוכשים חלקים שלמים מיצרני רכב

אבו דאבי וסעודיה רוכשות חלק מיצרנית רכב חשמלי
סטיישן חשמלית חדשה עם שותפה במרץ הפרסי צילום: NIO

אם תבדקו היטב את מדינות המפרץ הפרסי אזי תגלו שבכמה מהן יש תעשיית רכב פורחת ואפילו רכבים חשמליים מקומיים. לדובאי למשל יש יצרנית רכב מקומית אשר נקראת אל דמאני, ולסעודיה יש הסכם עם חברה סינית ששמה הוא CEER. אבל כיום בארצות ערב חושבים קדימה על היום שבו במפרץ הפרסי כבר לא יפיקו נפט וכבר רוכשים חלקים שלמים מיצרני רכב.

לפי דיווחים בעולם ממשלת אבו דאבי רכשה 7% מיצרנית הרכב הסינית NIO באמצעות חברת ההשקעות CYVN שבשליטתה. היקף הרכישה עומד על 735.8 מיליון דולר. NIO היא אחת מיצרניות הרכב הסיניות היותר דינמיות ומעניינות, ובעבר היו כמה ניסיונות לייבא לישראל את המכוניות של NIO, עד כה ללא הצלחה.


סטיישן חשמלית חדשה עם שותפה במרץ הפרסי • קרדיט: NIO

NIO עצמה היא שחקנית חדשה בשוק העולמי: היצרנית הוקמה בשנת 2016, כלומר לפני פחות מעשור והתמחתה בתחילת דרכה במכוניות יוקרה ומכוניות ספורט חשמליות. אבל עיקר העיסוק של NIO כיום סובב סביב טכנולוגיה שיצרני הרכב החשמלי זנחו: החלפת סוללה. הפתרון הזה אינו חדש ולמעשה יש שיאמרו שהוא הומצא בישראל על ידי בטר פלייס שכבר אינה קיימת, אך NIO היא זו שכיום אכן מפעילה באירופה תחנות החלפת סוללה אשר משרתות את בעלי המכוניות שלה.

מבחינת המכירות, NIO מכרה בשנה שעברה 122,486 מכוניות חדשות ובשנת 2021 היא מכרה 91,429 מכוניות. לא בדיוק המספרים העצומים של יצרניות מיינסטרים כמו BYD, אם כי NIO מלכתחילה לא מצהירה שהיא רוצה להתחרות בפלחי השוק העממיים. NIO עצמה חשפה ממש לפני כמה ימים מכונית סטיישן ראשונה לשיווק באירופה אשר נקראת 5 ET אשר מסוגלת לנסוע לטווח של 600 קילומטרים בגרסה הבכירה.

אבו דאבי רכב חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד