ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
פקפק ביהדותו

רבה של אומן לנתניהו: "תגנה את דברי פוטין זה יעורר קטרוג גדול בשמיים"

רבה של אומן הרב יעקב ג'אן פרסם מכתב חריף נגד פוטין ודרש מראש הממשלה נתניהו לגנות את הדברים של פוטין. "כבוד הנשיא זלנסקי הינו יהודי לכל דבר ועניין ולכל הדעות ואל לנו או למאן דהוא לפקפק בדבר זה"

רבה של אומן לנתניהו: "תגנה את דברי פוטין זה יעורר קטרוג גדול בשמיים"
עיתונאים חרדים במפגש עם דוברו של זלנסקי צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

בקהילה היהודית באומן, זועמים על ראש הממשלה נתניהו, שלא גינה את דבריו הנלוזים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נגד הנשיא היהודי של אוקראינה ולדימיר זלנסקי היהודי, לו הוא קרא נאצי וטען כי הוא לא יהודי, רבה של אומן הרב יעקב ג'אן פרסם מכתב חריף.

במכתב נאמר: "ימים אלו, כידוע, ימי מלחמה באוקראינה. הצבא הרוסי נלחם בשטח המדינה מזה זמן רב ‏ורבים הנפגעים לצערנו, מהם גם חיילים יהודים הנופלים על משמרתם בקווי החזית. ‏והנה לצערנו ולהוותנו, מלחמה זו נמשכת זמן רב בערי אוקראינה, מדינה אשר בשנים ‏האחרונות קיבלה אותנו, חסידי ברסלב, בפנים מאירות ובידיים פתוחות. ‏והנה כי כן, השבוע נחרדנו לשמוע את דבריו של נשיא רוסיה פוטין, אשר הכריז קבל עם ‏ועולם כי הנשיא זלנסקי, המחרף נפשו למען מדינתו, כי הוא 'אינו יהודי' כי הוא מבייש את העם היהודי".

עוד נאמר במכתב: "‏‏אך לאחר דברים קשים אלו מפיו של נשיא רוסיה, אל לנו לחשות ואל לנו לעמוד מנגד. כבודו, ראש ממשלת ישראל, הוא הנציג היהודי הבכיר ביותר בעולם וכאשר שתיקה נשמעת ‏מכבודו לאחר האמירות הללו, יכול הדבר לעורר קיטרוג גדול בשמים, שהרי אין זה ענייני ‏אומות העולם אלא חילול השם, המהדהד מקצה העולם ועד קצהו ואין לשתוק במקרה זה".



"ובידוע לנו, מתפקידנו עשרות שנים בקהילת אומן באוקראינה, כבוד הנשיא זלנסקי הינו יהודי לכל דבר ועניין ולכל הדעות ואל לנו או למאן דהוא לפקפק בדבר זה".

הרב דורש גינוי חריף: "‏הנה כי כן, כבודו מתבקש לגנות בחריפות את דבריו של נשיא רוסיה. ולו על מנת לשמור על כבודם של יהודים באשר הם, בתפקידיהם ככל ויהיו בכירים ובמקומות ככל וישהו בהם. הננו תקווה כי הדברים יפלו על אוזניים קשובות וחילול השם הנורא ייפסק במהרה בימינו".

שלומי אלישע מעסקני הקהילה באומן אומר כי: "לא ייתכן שעד היום אף נציג ישראלי לא גינה את הדברים הבוטים, לכנות נשיא יהודי בביטויים קשים ולהצהיר שהוא לא יהודי, מנהיג שנלחם על המדינה שלו, ולהפוך אותו לנאצי, בעוד הקהילות היהודיות באוקראינה חיו עד המלחמה הנוכחית בבטחה בכל רחבי אוקראינה, ומי שפגע בהם והביא למותם של חפים מפשע רבים היה דווקא פוטין עם הטילים ששיגר לעבר ערי אוקראינה".

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין ברסלב אומן יעקב ג'אן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד