ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מחקר מפתיע: כל כמה זמן אתם קונים משחקים ומהו המשחק הפופולרי

מחקר ייחודי ומרתק על הרגלי הצריכה של משחקים בישראל כפי שמובילה איגוד לשכת המסחר בישראל

מחקר מפתיע: כל כמה זמן אתם קונים משחקים ומהו המשחק הפופולרי
מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק נא צילום: יח"צ

זה הזמן לשחק. החופשה שבפתח, ימי הקיץ החמים שאינם מאפשרים שעות שהייה רבות בחום, מביאים את כולנו לחנויות המשחקים והצעצועים, לחפש בילוי בתוך הבית.

מחקר ייחודי מסוגו נערך לאחרונה על ידי איגוד לשכת המסחר בישראל ארגון העסקים הגדול בישראל, הפועל למען קידום האינטרסים העסקיים של חבריו במגזר המסחר והשירותים בכל מקום בארץ, ומאגד בתוכו כעשרת אלפים עסקים, באופן ישיר ועקיף.

המחקר שנערך בקרב 1027 נסקרים מכלל האוכולוסייה בישראל, מציג את התוצאה: הוצאה ממוצעת של 175 שקלים לרכישת צעצועים לעומת הסקר שנערך בשנת 2015 אז ההוצאה עמדה על 125 שקלים. גידול של למעלה מ-40%.

הסקר הפתיע בקיטון מסכום הרכישה מעל גיל 60, שדווקא היה מצופה שירכוש יותר צעצועים ומשחקים לנכדים. האם הקיטון קורה בגללם מצבם הכלכלי של האוכלוסייה המתבגרת, או בגלל העובדה שהם רוכשים מוצרים אלו יותר במזומן?

מסקר מקרי בהחלט בחנויות משחקים מרכזיות במגזר החרדי, תוכלו לראות כי האוכלוסייה המבוגרת רוכשת את המשחקים במזומן ואפילו בשיקים!

ונחזור לממצאי הסקר המקצועי: תדירות קנייה ממוצעת של צעצועים עומדת על פעם בחודש וחצי והסכום שמשאיר הקונה בחנות בקנייה זו הוא 42 שקלים. ההוצאה הנמוכה ביותר שייכת למגזר הדתי (לא החרדי שאין ספק היה מפתיע יותר בקנייה גבוהה.) ההוצאה הגבוהה ביותר שייכת למגזר המסורתי ולאחריה למגזר הערבי.

הסקר מפתיע וקובע שרק 55% מהקניות נעשות בחנויות פיזיות בישראל. 39% נעשה בחנויות און-ליין, כאשר רובן של האון-ליין הן חנויות חו"ל ומיעוטן און-ליין ישראליות.

הזמן בו מתבצעות רכישות הצעצועים הוא גם צימוק מרתק: 60% מהרכישות לא תלויות זמן, והיתר מצביע על פיקים עונתיים בסדר הזה – עונת הקיץ, פורים, חגי תשרי, פסח וחנוכה.

מעניין מאוד לו הסקר היה דוגם רק את האוכלוסייה החרדית. כל מי שניסה להיכנס לחנות צעצועים מגזרית בחופש הגדול, בערב חנוכה, סוכות או פסח, גילה שזו משימה כמעט בלתי אפשרית. זה מתחרה רק עם סופרמרקט לחוץ בערב חג.

ואיזה צעצועים קונה הישראלי הממוצע? מה פופולרי למשחק אצל ילדי ישראל? משחקי חברה (משחקי קופסא וכאלה שמשחקים איתם עם משחקים נוספים) כובשים את המקום הראשון. אחריהם בובות, כי אי אפשר שלא. והלאה – משחקי יצירה, תחפושות, ספורט וחצר ומשחקי גלגלים.

מה הפרמטר על פיו נוהג הישראלי לבחור את מותגי צעצועיו? המחיר הוא במקום הראשון. אחריו מהירות זמינות המשלוח, האם יגיע אליו במהירות שהוא רוצה.

מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק נא מסכם: "מדובר בסקר היסטורי, נעשתה פה עבודה יסודית ומעמיקה. תוצאות הסקר חשובות מאוד להתפתחות הענף. חשוב מאוד ללמוד את ממצאי הסקר לטובת התייעלות ופיתוח הענף".

משחקים לשכות מסחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד