ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"התנהלות מטורפת"

לפיד ברקע חידוש החקיקה: "לבחור את הוועדה ולחזור לבית הנשיא"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא הבוקר לנתניהו, "לעצור את תהליכי החקיקה החד-צדדית בוועדת החוקה רגע לפני שהם יוצאים משליטה, ולהשלים את תהליך הקמת הוועדה לבחירת שופטים". לפיד הוסיף: "לאחר מכן נוכל לחזור לבית הנשיא ולהמשיך את המשא-ומתן"

לפיד ברקע חידוש החקיקה: "לבחור את הוועדה ולחזור לבית הנשיא"
יאיר לפיד בראיון צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא הבוקר (ראשון) לראש הממשלה נתניהו בפוסט בפייסבוק לעצור את חידוש חקיקת הרפורמה המשפטית, לבחור את הוועדה, ולחזור לשיחות בבית הנשיא.

לפיד כתב: "בימים הקרובים לוין ורוטמן יעשו הכל כדי לפוצץ את האפשרות שנחזור לבית הנשיא. הם ייקחו את הדיונים בוועדת החוקה עד לקצה, יגררו את המדינה לעימות חזיתי. כולנו יודעים מה יהיה המחיר: הכלכלה תידרדר בחדות, יוקר המחיה יילך ויאמיר, הבטחון יפגע אנושות, מדינות העולם יפנו לנו עורף, החברה הישראלית תתרסק".

לפיד הוסיף: "זוהי התנהלות מטורפת, בעיקר מפני שיש לה אלטרנטיבה שפויה: לבחור במהירות את הנציג החסר בוועדה לבחירת שופטים, ולחזור לדיונים בבית הנשיא. זהו המקום הנכון, זוהי הדרך הנכונה. אני מסרב לוותר על האפשרות של חיים משותפים וטוב משותף. להרוס זה קל, אבל תפקידה של מנהיגות אחראית הוא להתמודד עם הקושי".

לדבריו, "הדיונים בבית הנשיא אינם קלים. בחודשים האחרונים אנחנו מנהלים שם משא ומתן קשוח, חשדני ומתיש על כל סעיף וסעיף. אנחנו לא נתכופף ולא נוותר לעולם על הערכים הליברלים, אבל לא כל שינוי הוא סוף הדמוקרטיה ולא כל תיקון הוא עילה למלחמת אזרחים. מומחי "המכון הישראלי לדמוקרטיה" מלווים מטעמנו את התהליך באופן צמוד. הם יודעים להתריע על כל נסיון להגניב לחדר סעיפים אנטי-דמוקרטיים".

עוד אמר לפיד: "יש כמובן נושאים שהם מבחינתנו "ייהרג ובל יעבור". אם הממשלה תנסה להשתלט על הוועדה למינוי שופטים או לכרסם בעצמאות בית המשפט העליון, נצא מיד מבית הנשיא. כל עוד זה לא עומד על הפרק, צריך להמשיך לנסות להגיע למתווה מוסכם שישמור על הדמוקרטיה הישראלית.

כדי למנוע קריסה פנימית של ישראל על נתניהו לעצור את תהליכי החקיקה החד-צדדית בוועדת החוקה רגע לפני שהם יוצאים משליטה, ולהשלים את תהליך הקמת הוועדה לבחירת שופטים. זה תהליך פשוט וקצר. הוא כולל הצבעה אחת במליאה שאותה אפשר לקיים כבר בימים הקרובים. לאחר מכן נוכל לחזור לבית הנשיא ולהמשיך את המשא-ומתן עד שנגיע להסכמות שישמרו על הדמוקרטיה וימנעו אסון לאומי".

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו יריב לוין שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד