כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"לא נחליף את סמרטוט הספונג'ה של נתניהו"

ראש הממשלה הודיע כי יתנגד לחוק הגיור של שטרן, אך החכי"ם החרדים לא מאמינים - חה"כ פרוש לבחדרי חרדים: "אין לו עמוד שדרה, אנחנו לא מאמינים לו" • גורם בכיר במפלגה: "בעבר הוא שיקר שיתנגד למע"מ אפס" • בשבוע הבא ייפתח מושב החורף העמוס, ובאוויר ריח בחירות • בבית היהודי מאיימים ודרעי תוקף: "זה לא הגיור - זה הדיור"

מאיר פרוש, פלאש90
מאיר פרוש, פלאש90

המערכת הפוליטית מתלהטת לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת בשני הבא: כפי שפורסם אמש (ב) ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להתנגד לקידום חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן מהתנועה, אלא שביהדות התורה לא שוכחים לנתניהו את ימי האופוזיציה והחוקים האנטי דתיים שאושרו בה.

בשיחה עם בחדרי חרדים הבוקר אומר ח״כ מאיר פרוש: "יהדות התורה לא יכולה להיות זו שתחליף את סמרטוט הספונג׳ה של נתניהו. הוא לא רוצה את החרדים, הוא רואה אותם בעדיפות שלישית ורחוק מזה, הוא לא הפרטנר שלנו".

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב גם הוא בחוסר אמון:: "הסיפור הוא לא ״הגיור״, הסיפור הוא ״הדיור״, לממשלה שמאז הקמתה לא עשתה כלום בשביל לתת סיכוי לזוגות צעירים לקנות דירה, ופוגעת יום יום ברווחתם של מאות אלפי אזרחים, וכשאזרחים מפוטרים מעבודתם היא לא נוקפת אצבע, אין יותר זכות קיום.

"צריך להקים ממשלה חברתית אמיתית שתפסיק עם הסיסמאות ותתחיל במעשים למען האזרחים".

גורם בכיר ביהדות התורה בכנסת אומר גם הוא הבוקר לבחדרי חרדים: "שוב מר נתניהו משחק פוליטית על הגב של החרדים, אנחנו לא מאמינים לו. נתניהו ללא עמוד שידרה".

הגורם הוסיף ואמר: "גם בעבר הוא התנגד לחוק מע״מ 0, אך חזר בו, כך גם השתמש בחכי"ם החרדים כאשר נפגש איתם בכדי לאותת לשותפים הקואליציוניים".

"בכל מקרה", מוסיף הגורם, "יהיה על נתניהו לעבוד קשה בכדי למחוק את השנתיים האחרונות, למחוק את חוק הגיוס מספר החוקים של מדינת ישראל, לשמור על הסטטוס קוו, ולוותר על החוקים האנטי דתיים שנחקקו בכנסת הזאת. החרדים לא יכנסו או ימליצו עליו לנשיא, בכל מחיר".

כזכור, אמש - לאחר חודשים של תמיכה בחוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן מ'התנועה', ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למשוך את ידיו מהחוק, ולאמץ את עמדת החרדים. הדבר עשוי להתפתח למשבר קואליציוני חריף.

בכירים בבית היהודי אומרים הבוקר בשיחה עם בחדרי חרדים כי האחריות על חוק הגיור היא על הליכוד: "יריב לוין בכוחניות קידם את החוק בניגוד לסיכומים שלנו. החוק הוא רע מאוד. לכן הבית היהודי הלך לכיוון של החלטת ממשלה שהיא לא תפגע ברבנות".

הבכירים מוסיפים שנתניהו אומר שהוא רוצה לתת לחרדים צ'אנס נוסף להפיל את החוק בועדת החוקה של הכנסת: "אם החוק יעבור את הועדה נתניהו יכול לעצור את הגעתו למליאה זה בסמכות יו"ר הכנסת, ולכן האחריות על נתניהו".

במושב הקרוב צפויות להתקבל לא מעט הכרעות משמעותיות בנושא תקציב המדינה וכן במספר חוקיים אנטי דתיים.

הערכה במערכת הפוליטית שראש הממשלה נתניהו סימן כבר את תאריך הבחירות לכנסת ה-20, ומדברים על אפשרות של בחירות אפילו לפני הקיץ הבא. ומשום כך הוא פועל בתוך הליכוד להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה.
נתניהו חרדים יהדות התורה פרוש חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד