כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרסום ראשון

הממשלה אישרה: "צה"ל לא יגייס חרדים"; שרי 'אגודה' התנגדו"

הממשלה אישרה נוסח הצהרתי בו הונחה שר הביטחון יואב גלנט להנחות את צה"ל לא לפעול לגייס את בחורי הישיבות בתקופה בו יפקע חוק הגיוס. יועמ"ש משרד הביטחון התריע כי התקופה הקרובה בו כל חרדי יוכל להימנע מגיוס לצה״ל ללא הצגת אישור מסוים עלולה לפגוע במתגייסים מכלל המגזרים

הממשלה אישרה: "צה"ל לא יגייס חרדים"; שרי 'אגודה' התנגדו"
השר יואב גלנט צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

לקראת פקיעת חוק הגיוס, הממשלה אישרה היום (ראשון) נוסח הצהרתי בו הונחה שר הביטחון יואב גלנט להנחות את צה"ל לא לפעול לגייס את בחורי הישיבות בתקופה בו יפקע חוק הגיוס אחרי שבג״צ הורה כ 13 פעמים להביא נוסח חוק גיוס חדש.

לפי הנוסח המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, נכתב ונקבע כי "בהינתן כוונת הממשלה לגבש הסדר חקיקתי חדש, הממשלה מנחה את שר הביטחון להנחות את צה"ל, במסגרת סמכותו לקרוא כי לא יינקטו הליכים לשם גיוסם של תלמידי ישיבות".

יועמ"ש משרד הביטחון התריע כי התקופה הקרובה בו כל חרדי יוכל להימנע מגיוס לצה"ל ללא הצגת אישור מסוים עלולה לפגוע במתגייסים מכלל המגזרים לצה״ל ומתוכם גם קבוצות החרדים אשר מיועדים להתגייס, כך הקשר עם קבוצת החרדים יאבד וצה״ל יתקשה לחדש איתם את הקשר, מה שיפגע ביעדי הגיוס השנתיים למגזר החרדי לצה״ל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי שרי ׳אגודת ישראל׳ השר יצחק גולדקנופף, והשר מאיר פרוש הממונה מטעם המועצת החסידית לטיפול בנושא חוק הגיוס התנגדו לנוסח ההצהרה, והצביעו נגדו בהצבעה בממשלה.

בהצהרה גם סוכם כי הנושא שבמחלוקת בין שק הביטחון יואב גלנט לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' סביב חוק הטבות למשרתים יובא להכרעה בפני ראש הממשלה בדד ליין של 45 יום.

חוק הגיוס אגודת ישראל יצחק גולדקנופף מאיר פרוש יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד