כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מוצרי חשמל – מתי כדאי לתקן ומתי הגיע הזמן לקנות חדש?

שורה ארוכה של מוצרי חשמל משרתת את כולנו בביתנו (ובמקום עבודתנו) באופן שוטף ויומיומי, החל מקומקום חשמלי או מזגנים לקירור וחימום הבית וכלה במחשבים, טלוויזיות או מכונות כביסה. כל מוצר חשמלי מתקלקל במוקדם או במאוחר, ובמקרה זה מומלץ לשאול את עצמנו את השאלה – האם ניתן לתקן או שמה עדיף להחליף ולקנות חדש?

מוצרי חשמל – מתי כדאי לתקן ומתי הגיע הזמן לקנות חדש?
מוצרי חשמל צילום: FREEPIK

באילו מקרים כדאי להתאמץ ולמצוא היכן לתקן מכשיר חשמלי זה או אחר ומתי עדיף פשוט לוותר ולקנות חדש? התשובה לכך כמובן אינה חד משמעית ומשתנה בין סוגי מכשירים שונים ובהתאם לחומרת התקלה הספציפית. להלן כמה נקודות ושאלות אשר התשובות עליהן יכולות לסייע לנו להבין טוב יותר האם עדיף לנסות לתקן או לקנות חדש.

עלות התיקון מול עלות מכשיר חדש – אולי השיקול העיקרי והמתבקש ביותר מבחינת רובנו הוא העלות – כמה יעלה מכשיר חדש לעומת כמה יעלה לתקן את המכשיר התקול, במידה וזה אפשרי בכלל. במכשירים מסוימים, דוגמת טלוויזיות , תיקון הוא הרבה פעמים בכלל לא אופציה ורכישת מכשיר חדש תהיה לרוב זולה ופשוטה בהרבה. אך במכשירים אחרים מתגלות פעמים רבות בעיות אותן ניתן לתקן בעלות סבירה ואף נמוכה, כך שאין סיבה לרוץ לקנות חדש. בדיקה מהירה באינטרנט או טלפון לאיש מקצוע המתמחה בתיקון מכשירים מסוג זה (סוג המכשיר שהתקלקל אצלכם) יפתרו לרוב את הדילמה, שכן תוכלו מיד להבין האם מדובר בבעיה נפוצה ובמידה וכן – האם היא ניתנת לתיקון ובאיזו עלות?

כמה זמן מכשיר זה משמש אותנו -  שיקול חשוב נוסף הוא גילו של המכשיר – כמה זמן הוא כבר איתנו ומשמש אותנו בהצלחה? כמו כל דבר אחר, גם למכשירי חשמל יש תוקף ואורך חיים שסביר והגיוני לצפות. ניקח דוגמה נפוצה מהארץ – מזגנים (דגמים מובילים ). כאשר יש לנו מזגן אשר משרת אותנו נאמנה במשך מספיק שנים כך שאנחנו כבר לא ממש זוכרים מתי בכלל קנינו אותו, והוא מפסיק לעבוד, סביר להניח שהגיע יומו ומתבקש יותר לקנות מזגן חדש. זה ימנע מאיתנו עוד תיקונים פוטנציאליים ויקרים בעתיד הקרוב, וייתן לנו אחריות וראש שקט לכמה שנים טובות. לחילופין, במידה ומדובר במכשיר מסוים אשר אצלנו רק שנה או שנתיים ולפתע התקלקל, הגיוני הרבה יותר לחפש כיצד ניתן לתקן אותו מאשר לרוץ מיד לקנות חדש.

התאמה לתקופה ולסביבה – שאלה נוספת שכדאי לשאול את עצמנו במידה והתקלקל לנו מכשיר חשמלי מסוים אשר ברשותנו כבר הרבה שנים, היא – עד כמה מכשיר זה (ודגם ספציפי זה) מותאם לתקופה הנוכחית, כמו גם לסביבה בה הוא פועל. מוצרי חשמל שונים מתעדכנים ומתקדמים במהירות עם השנים, וכיום רבים מהם כבר "חכמים" בצורות שונות. במידה והמכשיר הישן שלכם אינו מסונכרן עם התקופה והסביבה בה הוא נמצא (למשל – מערכת ההפעלה שלו כבר אינה עובדת היטב עם אפליקציות , אתרים או תוכנות רבות), אולי הגיע בכל מקרה הזמן להשתדרג לדגם חדש אשר כן הולם את התקופה והסביבה בה המכשיר פועל.

מוצרי חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד