א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
כאב נורא

אחרי שהתייתמה מאמה: התדרדר מצבה של הילה בת ה-16

מחלת הסרטן הכתה במשפחת פאיז פעמיים • האם לירז נפטרה לפני כשלושה חודשים, והבת הבכורה, הילה בת ה-16 מתמודדת גם היא עם המחלה הארורה • כשהרגישה מעט יותר טוב עלתה לדבר אמה, והתייפחה: "אני רוצה לחיות, אני מפחדת למות, השארת אותי לבד" • ימים אחדים לאחר מכן התדרדר מצבה

אחרי שהתייתמה מאמה: התדרדר מצבה של הילה בת ה-16
קבר ליאז פאיז צילום: באדיבות המצלם

התיעוד המזעזע טלטל את הרשת. הילה פאיז מאשדוד, רק בת 16, עם שיער קצר במיוחד, שלד עצמות כמעט בלי בשר... דמות קלאסית של נערה המתמודדת עם מחלת הסרטן.

לתרומה וסיוע להילה בת ה-16 הקליקו כאן>>

המצלמה עקבה אחריה כשעלתה לקבר אמה. היא התרפקה על המצבה והתחננה על נפשה. "אמא, השארת אותי לבד, כואב לי, אני פוחדת למות!!!".

הבכי קורע את הלב, הצער אינסופי, הכאב נורא. כבד מנשוא, אבל המציאות המרה לא נשאה לה פנים.

ימים אחדים לאחר הצילום המטלטל, היא החלה לפרכס פתאום, והובהלה לבית החולים איכילוב, שם התברר לאחר בדיקה קצרה, שהגרורה הגיעה גם לראשה, ומפעילה לחץ על המוח. היא הוכנסה לניתוח מיידי.

בהמשך היא התאוששה מעט, וכעת שבה לביתה. אבל כדי שהגרורות לא יחזרו להתפשט חלילה, היא זקוקה לטיפולים אגרסיביים במיוחד. היא עוברת בין שלושה לחמישה טיפולים בשבוע, מקבלת את החומר השורף אל תוך גופה השברירי, ושבה הביתה, כדי לנוח בחיק המשפחה, רק כדי לשבו למחרת פעם נוספת לבית החולים, ולקבל מנת כימו נוספת.

האב מנחם, עולה מתימן שהקים את ביתו בארץ ישראל, מתקשה להתגבר על הכאב הנורא. "הדבר היחיד שאני רוצה", הוא אומר, "שהילה תחזור הביתה. שהיא לא תצטרף חלילה לאמא שלה שנלחמה ונלחמה, אבל לבסוף המחלה ניצחה אותנו.

"אני חייב שהילה תנצח, בשבילה, בשבילי, בשביל שתי הבנות הנוספות שלי. אנחנו לא נוכל לשאת אובדן נוסף במשפחה שלנו. זה יהיה בלתי אפשרי!!!".

אבל הטיפולים עולים הון, וגם אחרי המימון והכיסוי של קופות החולים, הם נשארים עם הוצאות כבדות. הנסיעות היומיומיות מאשדוד לירושלים בתנאים המתאימים לנערה במצבה של הילה, השהייה לצד מיטתה, העובדה שהאב אינו יכול לעבוד ולהתפרנס בכל התקופה המחרידה הזאת, שתי אחיות נוספות שנמצאות בבית ונותרו בלי אמא, וכעת גם האחות הגדולה והאב חסרים המון.

המשפחה דלת אמצעים, שכנים קרובים מספרים על מחסור ששורר בבית מאז נפלה האם לירז למשכב וחלתה את חולייה האחרון. הם מנסים לעזור, משתדלים לגייס עזרה וסיוע וגם מצליחים, אבל זה לא מספיק.

"חייבים לתת להילה כח", מסכמת אחת השכנות. "היא התמודדה יחד עם לירז מול אותה המחלה, וכעת נותרה לבד. זה מייאש, זה מרפה ומכרסם במעט התקווה שהיתה לה. ולכן אנחנו צריכים לחזק אותה, לתת לה תקווה לומר לה שאנחנו מאמינים בה ובחיים שלה, להשתדל להקל עליה את הכאב עד כמה שאפשר, ולפתוח לה חלון לתקווה שהחיים עוד ישובו, ובגדול".

לתרומה וסיוע להילה בת ה-16 הקליקו כאן>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד