כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ברקע הדרמה המשפטית

העדות הדרמטית של מילצ'ן בתיק 1000: "ביבי חשב שהדס קליין יודעת יותר מדי"

ברקע הדרמה המשמעותית במשפט נתניהו, החלה היום עדותו של העד בתיק 1000, איש העסקים ארנון מילצ'ן | בעדות מאנגליה, בה צופה ראש הממשלה ונוכחת רעייתו שרה, סיפר המיליארדר כי העניק מתנות לבני הזוג נתניהו | היינו חברים טובים "דיברנו על היסטוריה, כלכלה ועוד דברים"

העדות הדרמטית של מילצ'ן בתיק 1000: "ביבי חשב שהדס קליין יודעת יותר מדי"
נתניהו בבית המשפט צילום: אורן בן חקון, פול

המיליארדר ואיש העסקים ארנון מילצ'ן החל להעיד הבוקר (ראשון) במשפט נתניהו. העדות, שנחשבת למשמעותית בתיק 1000 המכונה גם "פרשת המתנות", צפויה להימשך כשבועיים.

מילצ'ן נחשב לעד מרכזי בתיק 1000 בו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט נטען כי מילצ'ן העניק לנתניהו, יחד עם ג'יימס פאקר, שמפניות, תכשיטים וסיגרים בשווי מאות אלפי שקלים.

עדותו של מילצ'ן נערכת בברייטון באנגליה ומשודרת לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם צופה בה ראש הממשלה נתניהו. לברייטון הגיעו במיוחד לעדות אשת צוות התביעה ליאת בן ארי וסנגוריו של ראש הממשלה. בעדות נוכחת גם שרה נתניהו. כשנתניהו נכנס לבית המשפט במטרה לצפות בעדות קרא לעברו מילצ'ן: "שלום ביבי".

"היינו חברים טובים", העיד מילצ'ן על יחסיו עם נתניהו. "דיברנו על היסטוריה, כלכלה ועוד דברים. הפגישות בינינו נערכו בבלפור, בבית ינאי, בקיסריה ולפעמים בחו"ל. פעם נפגשנו בחווה בצרפת, יאיר ניגן על פסנתר וחברה שלי דאז נתנה לפסנתרן פלסטיני לנגן, והם יחד ניגנו בארבע ידיים. זה היה מאוד מרגש".

מוקדם יותר סיפר על העוזרת שלו הדס קליין. "כשהחברה נמכרה היא נשארה בתור עוזרת אישית בארץ, עד היום. תפקידה לספר לי מה קורה. הדס אחראית ליידע אותי מה קורה בארץ, להיות אחראית. אני סומך עליה "במענה לשאלה אם הייתה לו פעם מחשבה לסיים את העסקתה, השיב: "נתניהו חשב שהיא יודעת יותר מדי דברים שלא קשורים לעזרה שלי, אלא גם דברים אחרים. הוא אמר שאולי לא כדאי לי להמשיך בהעסקתה".

העדות מתקיימת ברקע הדרמה המשפטית שמשפט נתניהו כפי שדווח בסוךף השבוי בחדשות 13, במהלך דיון במשפט נתניהו, קראו השופטים אליהם לחדר את נציגי הפרקליטות ואת סנגוריו של ראש הממשלה. לפי דיווח בחדשות 13, במהלך הפגישה העבירו השופטים מסר חד וברור לבכירי הפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000. על פי דיווח בכאן חדשות המסר של השופטים לפרקליטות היה אף נחרץ יותר: "אין לכם סיכוי להרשיע בשוחד בתיק 4,000", אמרו.

המסר הוא דרמטי, שכן השופטים כבר שמעו את כל עדי התביעה המשמעותיים שיכלו לבסס את עבירת השוחד אצל נתניהו ולבסס את המודעות הנפשית של נתניהו למעשיו. 

על כן, אם השופטים מעבירים כזה מסר לפרקליטות, יש לכך משמעות רבה. מדובר בעליית מדרגה של השופטים בניסיונות להוביל את הצדדים לגישור. על פי דיווחים לאחרונה, היועצת המשפטית לממשלה לי בהרב מיארה מתנגדת להליך הגישור.

משפטו של בנימין נתניהו תיק 1000 ארנון מילצ'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד