כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ציר הרשע

חברה סינית שלחה חומר לייצר 80 מיליון כדורים למפעל תחמושת רוסי

חברה סינית שלחה משלוחים גדולים של אבק שריפה למפעל תחמושת רוסי. המשלוחים הגיעו מחברה סינית בבעלות ממשלתית למפעל תחמושת רוסי בשנה שעברה, ונחשפו בסוף השבוע

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

משלוחים של אבק שריפה שלא דווחו בעבר בין חברה סינית בבעלות ממשלתית למפעל תחמושת רוסי בשנה שעברה, מעלים שאלות חדשות לגבי תפקידה של בייג'ין במלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה.

בשתי הזדמנויות שונות בשנה שעברה, קרונות רכבת שנשאו עשרות אלפי קילוגרמים של אבק שריפה מספיק חומר כדי ליצור ביחד לפחות 80 מיליון כדורים של תחמושת - חצו את גבול סין-רוסיה בעיירה הנידחת זבאיקלסק, כך חשף ה'ניו יורק טיימס'.

האבקה נשלחה על ידי חברה סינית בבעלות ממשלתית שארצות הברית הטילה עליה בעבר סנקציות על מכירות של טכנולוגיית טילים ומתן תמיכה לאיראן. היעד היה מפעל תחמושת במרכז רוסיה עם היסטוריה של אספקת נשק ​​לממשלת רוסיה.

משלוחים אלה שלא דווחו בעבר, מעלים שאלות חדשות לגבי התפקיד שמילאה סין בתמיכה ברוסיה בזמן שהיא נלחמת לכבוש את השטח האוקראיני. פקידים אמריקאים הביעו דאגה שסין יכולה להעביר מוצרים לרוסיה שיעזרו במאמץ המלחמתי שלה מה שמכונה "סיוע קטלני" - למרות שהם לא אמרו בפה מלא שסין ביצעה משלוחים כאלה.

אנטוני בלינקן, שר החוץ של ארה"ב, אמר בשבוע שעבר שסין הבטיחה לארצות הברית שהיא לא מספקת סיוע קטלני לרוסיה לשימוש באוקראינה, וכי ממשלת ארה"ב "לא ראתה שום דבר כרגע לסתור את זה".

"אבל מה שאנחנו מודאגים ממנו זה חברות פרטיות בסין שאולי מספקות סיוע", אמר בלינקן.

מלחמת אוקראינה רוסיה סין תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד