כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מאבדים משילות

תיעוד מטריד: הבכיר הדרוזי הסית נגד בן גביר, במשטרה שותקים

בתיעוד מיום שישי האחרון נראה אחד מבכירי העדה, כשלצידו המנהיג הרוחני שייח' מוואפק טריף, מסית את קהל שומעיו באופן קשה נגד השר בן גביר אותו הוא מכנה "בן חמור" | ברקע נאומו נשמעות יריות מאיימות | במשטרה לא חקרו את התיעוד ואין עצורים כלל מהמהומות בשבוע שעבר

תיעוד מטריד: הבכיר הדרוזי הסית נגד בן גביר, במשטרה שותקים
איתמר בן גביר//הנאום המסית צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסרטון עוכר שלווה שצולם ביום שישי האחרון מתועד אחד מראשי העדה הדרוזית בנאום מסית במיוחד נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כשלצידו מנהיג העדה הדרוזית שייח' מוואפק טריף. במהלך דבריו הקשים נשמעות ברקע יריות - מה שמגביר את תחושת האיום כלפי השר. 

"מי זה ביבי נתניהו, אנחנו נלמד אותו מי זאת העדה הדרוזית...ביבי נתניהו שולח בן חמור - בן גביר, שלא יודע מי זו העדה הדרוזית", אומר הדובר ומלהיט את ההמון הזועם שצועק בגנותו של השר. "ביבי שלח את בן גביר להכריז מלחמה על העדה הדרוזית, אנחנו מוכנים למלחמה. אנחנו נהיה עם האנשים שלנו ברמת הגולן. בן גביר לא הקשיב למפכ"ל ולצמרת המשטרה. כמה שניסינו לשכנע אותו". כאמור, במהלך דבריו נשמעות יריות ברקע.

הדברים הקשים נאמרו ברקע חילוקי הדעות שהתפתחו בין המדינה לבין אנשי העדה הדרוזית שחזרו בהם מן ההסכמה להקים בשטחם שבגולן טורבינות רוח לייצור אנרגיה.

על רקע הדברים הקשים הללו, מקומם לראות כיצד במשטרה נותרו אדישים לתיעוד המאיים נגד השר בן גביר. במקום שתיערך חקירה נגד המעורבים בהסתה הקשה הזאת, דבר לא נעשה - מאוד יכול להיות בגלל היחסים העכורים בין צמרת המשטרה לבין השר הממונה עליה.

בשבוע שעבר יצאו רבים מבני העדה להפגנות אלימות במיוחד כשבשיאן אף ניסו לפרוץ לנקודת משטרה בכפר מסעדה תוך שימוש בירי חי, יידוי אבנים וירי זיקוקים. כתוצאה מכך נפצעו שוטרים ומספר מפגינים נפצעו קשה. המפגינים אף חסמו למשך שעות ארוכות כבישים מרכזיים בצפון הארץ ובתיעוד שהתפרסם נראה אוטובוס שהותקף תוך סיכון חיי אדם. מיותר לציין כי עד עתה לא בוצעו מעצרים כלל.

גם בתקשורת הכללית התייחסו בסלחנות מופגנת לאירועים הקשים והסבירו כי הזעם בקרב העדה הדרוזית נבע מחוקים שעברו בכנסת לפני מספר שנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי לא יתקיימו עבודות היום (ראשון) ברמת הגולן. ההחלטה ניתנה בתום הערכת מצב לילית ובניגוד לעמדתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שתמך בהמשך העבודות גם היום.

ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש השב"כ רונן בר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי המליצו לראש הממשלה שלא לקיים עבודות היום, ונתניהו קיבל את דעתם בסופו של דבר. השר בן גביר הזכיר את איומי הדרוזים לפיהם "תהיה מלחמה", ואמר: "העדה הדרוזית היא חשובה, אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה".

נתניהו שוחח עם מנהיג העדה הדרוזית, השייח מוואפק טריף, ועדכן אותו כי הוחלט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן, שיחל ביום שלישי. נתניהו קבע עוד כי הזמן בחג הקורבן ינוצל לשיח עם נכבדי העדה וכי העבודות יחודשו ביום ראשון הבא.

תגובת המשטרה לדברים לא הגיעה עד עתה.

איתמר בן גביר איום דרוזים טורבינות חוות טורבינות רוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד