כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הזאת נעמי?

הכלה במכתב מצמרר: "רע לי להיזכר בזה"

אמא נפטרה כשהיתה בת שש ואבא לוקה בפיגור קל • סיפורה הבלתי ייאמן של נעמי שתיכנס לחופה בעוד ימים ספורים

הכלה במכתב מצמרר: "רע לי להיזכר בזה"
זר כלה צילום: unsplash

שלום, קוראים לי נעמי ואני בת 21. אמא שלי נפטרה בפתאומיות כשהייתי בת שש, ילדה בכורה לשלושה אחים. אבא אוהב ומסור אבל הוא לוקה בפיגור קל ואין לו שום מושג איך מתפקדים בית.

הוא לא יודע לנקות או לכבס, חודשים ארוכים לא הוחלפו המצעים שלנו, לבשנו בגדים קרועים, אף אחד לא ניקה שירותים ואמבטיה. רע לי להיזכר בצחנה האיומה ששררה בבית. ניסיתי בעצמי להעמיד מכונה ולנקות אבל גם אני לא ידעתי איך עושים זאת.

תרמו למען 73 החתנים והכלות ותזכו בברכת גדולי הדור>>>

לילות שלמים התגרדנו מזיעה ומעקיצות. לא היה לנו כסף לקנות מזגן, אף אחד לא השגיח שנתקלח מידי ערב, וכך כל הקיץ נטפנו מחום ובכינו מעייפות עד שנרדמנו מותשים. בבקרים לא הצלחנו לקום, נעדרנו המון מהלימודים ולאבא זה בכלל לא היה אכפת.

אחרי שלוש שנים של סבל העזתי לבקש עזרה. פשוט דפקתי אצל יהודית השכנה שגרה מתחתינו וביקשתי ממנה בלחיים אדומות שתיכנס אלינו רגע.

יהודית הפכה להיות אמא שלנו במלא מובן המילה. ההשגחה העליונה סיבבה שאבקש עזרה דווקא ממנה... אינני יכולה לתאר את השינוי שחוללה בחיינו.

היא דאגה שיבואו לפנות את הדירה מהרהיטים והמזרונים הנגועים בחרקים. גייסה רהיטים לחדש את הבית ולהתקין מזגנים.

יהודית יצרה קשר עם ועד הרבנים שנותן עזרה קבועה. מגיעה מנקה פעמיים בשבוע, לניקיון וכביסות, האחים שלי מקבלים סיוע לימודי, ויש לנו בגדים חדשים לחג וציוד לבית הספר.

לא מזמן התארסתי עם חתן שגם הוא עבר התמודדות משלו. יהודית ניהלה את השידוך כשהיא מבטיחה שיהיה כל מה שצריך לחתונה. אבא, שבאירוסין שלי זרח כמו ילד מאושר, לחוץ ומתקשר אליה 3 פעמים ביום לשאול אם כבר השיגה מספיק כסף.

אני חושבת על אמא שלי שבטח היתה טורחת ככל יכולתה כדי שאהיה כלה מאושרת, אבל בינתיים לא מדדתי אפילו שמלה לחתונה. בבקשה, אם מישהו יכול לעזור לי, אני בטוחה שאמא ע"ה תמליץ עליו טוב בשמים.

­­­******

כמו נעמי, נישאים בימים אלו 73 חתנים וכלות יתומים חסרי כל ע"י ועד הרבנים בהתגייסות של עם ישראל, ומאחורי כל אחד עומד סיפור חיים מצמרר.

"יתומה שלא מכירה בית נורמלי צריכה הרבה מעבר לכלה רגילה." אומרת יהודית, שכנתה של נעמי. "היא חייבת לקבל הדרכה מפורטת וליווי בשנה הראשונה, כדי שתקים בעזרת השם בית תקין."

ארבעת גדולי ישראל פונים בקריאת קודש לעם ישראל למען 73 החתנים והכלות: "מצווה גדולה לשמח ליבות אומללים אלו ביום חתונתם, ונבקש מכל אחד שישתדל להיות שותף בעין יפה בנישואי היתומים."

כל מי שיתרום 10 ₪ ליתום יקבל 'ברכת הבית' מהודרת חתומה בחתימת יד קודשם של מרן הגר"דלנדושליט"א, הגרמ"ה הירש שליט"א, הגרב"מ אזרחי שליט"אוהגר"ד כהן שליט"א, עם שליח מיוחד עד פתח הבית.

ועד הרבנים נעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד