א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אחרי התבטאות קשה

שר החוץ כהן: "שגריר אוקראינה יוזמן לנזיפה"

שר החוץ אלי כהן חשף כי שגריר אוקראינה בישראל שהאשים את ישראל ב"התעלמות מוסרית בוטה" בכל הנוגע לרוסיה יוזמן לשיחת נזיפה. כהן התייחס גם לדחייה הנוספת של כינוס פורום הנגב ולדבריו הסיבה לדחייה היא ההחלטה על הרחבת הבנייה ביו"ש

שר החוץ כהן: "שגריר אוקראינה יוזמן לנזיפה"
שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק צילום: שגרירות אוקראינה

שר החוץ אלי כהן התייחס היום (ראשון) בשיחה עם כתבים להחלטת הממשל האמריקני להפסיק את שיתוף הפעולה המדעי והטכנולוגי עם גורמים ביהודה ושומרון ואמר: "אני מתנגד להחלטה וחושב שהיא שגויה. במקרים דומים בעבר ממשלת ישראל דאגה לתת שיפוי מלא לגורמים שנפגעים מההחלטות האלה".

שר החוץ חשף כי שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק שהאשים את ישראל ב"התעלמות מוסרית בוטה" בכל הנוגע לרוסיה יוזמן לשיחת נזיפה.

כהן אמר: "חרף המורכבות מול רוסיה, ישראל התייצבה לצד אוקראינה מתחילת המלחמה ועד היום, תמכה באופן פומבי בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובריבונות שלה, ואף הצביעה בפורומים בינ"ל על גינויים לרוסיה".

כהן התייחס גם לדחייה הנוספת של כינוס פורום הנגב שהיה מתוכנן ליולי. לדבריו הסיבה לדחייה היא ההחלטה על הרחבת הבנייה ביו"ש. 

על פי התכנון, במפגש היו אמורות להשתתף מספר מדינות להן אין יחסים דיפלומטיים עם ישראל. "אנחנו מאמינים כי גם במפגש שיתקיים בעתיד, המדינות האלו ישתתפו וזה יהיה חלק מהצעדים לקראת נורמליזציה איתם". 

אלי כהן ארה"ב אוקראינה יבגן קורניצ'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד