ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
גנץ מוביל

הדרמה בתיק נתניהו וחידוש הרפורמה: כך נראית מפת המנדטים

ברקע התבטאות השופטים הדרמטית בתיק 4,000 כי יתקשו להוכיח שנתניהו קיבל שוחד וחידוש חקיקת הרפורמה המשפטית סקרים שמתפרסים הערב מעלים כי בני גנץ ממשיך להתחזק כמפלגה הגדולה בכנסת. יש עתיד מתחזקת. מי נחלשת ומי נשארות בחוץ | כל המספרים והתחזיות

הדרמה בתיק נתניהו וחידוש הרפורמה: כך נראית מפת המנדטים
יאיר לפיד / נתניהו / בני גנץ צילום: מרים אלסטר/יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הדרמה בתיק 4,000 וחידוש חקיקת הרפורמה המשפטית סקרים שמתפרסים הערב (ראשון) מעלים כי 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ ממשיכה להיות הגדולה ביותר.

על פי סקר מכון מדגם של מנו גבע שפורסם ב'חדשות 12', 'המחנה הממלכתי' חוזרת להוביל לאחר הסקר הקודם שבו נרשם שוויון בינם לבין 'הליכוד'. למפלגתו של גנץ בסקר הנוכחי 28 מנדטים, לעומת 27 לליכוד.

בדומה לסקר הקודם, המפלגה השלישית בגודלה לפי סקר הנוכחי, היא 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד שזוכה ל-18 מנדטים. אחרי 'יש עתיד' נמצאות 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' שמקבלות יחד 10 מנדטים, וש"ס שמקבלת גם היא 10 מנדטים.

'יהדות התורה' משיגה בסקר הנוכחי 7 מנדטים, ואחריה נמצאות 'ישראל ביתנו' ורע"ם – שמקבלות 6 מנדטים כל אחת.

את הרשימה סוגרות לפי הסקר הנוכחי, חד"ש-תע"ל ו'מרצ' – שמקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. בל"ד ומפלגת העבודה לא עוברות את אחוז החסימה, כאשר בל"ד מקבלת 2.9% והעבודה מסתפקת ב-1.6% בלבד.

לפי הסקר, האופוזיציה הנוכחית מתחזקת במנדט אחד על חשבון הקואליציה. גוש מתנגדי נתניהו מקבל 62 מנדטים, בעוד גוש תומכי נתניהו נותר על 54 מנדטים.

סקר חדשות 13

על פי סקר נוסף שערך פרופ' קמיל פוקס ןפורסם ב'חדשות 13', 'המחנה הממלכתי' היא המפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו זוכה ב-24 מנדטים, בדומה לסקר האחרון. מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת במנדט מהסקר הקודם וזוכה ב-20 מנדטים.

'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר מקבלת בסקר 5 מנדטים בלבד, בעוד שחד"ש-תע"ל ו'מרצ' חסרת יושב הראש היו זוכות ב-4 מנדטים כל אחת. מפלגת 'העבודה' בראשות מירב מיכאלי ומפלגת בל"ד נותרות שתיהן מתחת לאחוז החסימה.
תמונת הגושים על פי הסקר הנוכחי: גוש השמאל עם רע"מ מקבלת 64 מנדטים, בעוד שגוש הקואליציה הנוכחית זוכה ב-52 מנדטים בלבד כשבתווך ניצבת חד"ש-תע"ל.

 

סקר מנדטים הליכוד המחנה הממלכתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד