כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

דנינו: "ירושלים תוגברה באלפי שוטרים"

מפכ"ל המשטרה התייחס לאירועים האחרונים בירושלים, והבטיח: "תוכנית חדשה תחזק את ביטחון תושבי העיר"

צלם: פלאש 90
צלם: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה התייחס היום (ג) לנושא הביטחון בעיר ירושלים בטקס החלפת מפקדים במחוז מרכז ואמר: "אתגרים מורכבים עומדים בפני משטרת ישראל, בעצם - מדינת ישראל בתקופה הקרובה -
חוסר היציבות מצפון ומדרום, וכמובן, ירושלים בירתנו, תמיד בראש. לא ניתן להתעלם מאירועי הפרות סדר, ידויי אבנים, ירי זיקוקים ובקבוקי תבערה, המאפיינים אותן בהר הבית, באזורים שונים בעיר ובסביבתה. אירועים אשר החלו בתקופת מבצע "שובו אחים" וששיאם היה בתקופת "צוק איתן", איתם התמודדנו הרחק מהעין הציבורית ואני חייב לומר בהצלחה לא מבוטלת.

"אולם מאז סיום המבצע, האירועים, למרות הירידה במספרים ובהיקפים עדיין מתרחשים ואנו מתייחסים אליהם בחומרה רבה. תושבי ירושלים זכאים לרמת ביטחון אישי גבוהה, לא פחות מזו שהייתה בטרם מבצע "צוק איתן", הנושא נמצא בראש סדר העדיפות של משטרת ישראל.

"מאז החלו האירועים לפני מספר חודשים, תוגברה ירושלים באלפי שוטרים מרחבי הארץ, לרבות היחידות המיוחדות ויחידות העילית שלנו. כולם לטובת משימה אחת – החזרת הבטחון האישי לתושבי העיר, וכשאני אומר מעשים: בימים אלו אנו מתמקדים בתכנית כוללת אשר משלבת טכנולוגיה חדשנית, אמצעי איסוף מודיעינים והקמת יחידה משטרתית מיוחדת לטיפול באירועים, בצד כמובן, שינויי חקיקה מתבקשים לאור גילם הצעיר של מדיי האבנים.

"לתכנית זו, שותפים השר לבטחון פנים ומשרדו. התכנית הוצגה לראש הממשלה אשר אישר אותה והמבחן יהיה בביצועה ובהקצאת המשאבים לאלתר. צריך להבין שהמשימה היא לאומית. שותפים רבים לה: צה"ל - אשר אחראי על איו"ש העוטף את ירושלים, השב"כ - האחראי על האיסוף וסיכול של הגורמים המסיתים והמבצעים, הרשות המקומית, וכמובן בראשם משטרת ישראל. משימה זו היא משימה לאומית וכך צריך לראות אותה.

"השר לבטחון פנים ואני, רואים עין בעין את הצורך, אני מודה לשר, ח"כ יצחק אהרונוביץ, על הגיבוי, על השותפות לדרך ועל המאמצים שהביאו להחלטת ראש הממשלה לתגבר את המחוז ירושלים במאה שוטרי יס"מ נוספים ובזירוז החבילה הטכנולוגית".
ירושלים טקס ביטחון מפכל דנינו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד