כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסית לאלימות וממריד

הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק

"קריאותיו של מר אהוד ברק לאי ציות ולהפרת הסדר הציבורי, אינן חוסות תחת הזכות לחופש הביטוי". כך בתלונה שהגישה הערב תנועת הליכוד במשטרת ישראל נגד מי שהיה בעבר ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל 

הליכוד הגיש תלונה במשטרה נגד אהוד ברק
בנימין נתניהו/אהוד ברק צילום: יונתן זינדל/תומר נויברג, פלאש 90

מפלגת הליכוד הגישה באמצעות עורך דינו אבי הלוי תלונה במשטרה בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בגין הסתה לאלימות והמרדה.

להלן נוסח המכתב המלא:

לכבוד משטרת ישראל

הנדון: תלונה לפתוח בחקירה נגד, מר אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר בגין התבטאויות, ‏שתוכנן מהווה עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה.

‏בשם תנועת הליכוד, אני מגיש בזאת למשטרה, תלונה לפתוח בחקירה נגד מר אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, בגין עבירות של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה.

‏ביום ה-24 ביוני 2023, בהפגנה שהתקיימה ברחוב קפלן בתל אביב, נשא מר אהוד ברק נאום מתלהם ‏שבמסגרתו קרא לציבור: ייעלינו להחריף את המאבק ולפנות לאי ציות אזרחי... אני קורא לכל ‏אזרח.... להכין את עצמו למבחן הזה של אי ציות אזרחי... ולהיענות לקריאה כשתבוא". מר ברק
‏ניסה, אמנם, להסוות את הפליליות שבהתבטאויותיו בביטוים: "בלתי אלים" ו"מרי אזרחי", ואולם אין בביטויים אלה כדי לשנות את המהות הסגולית של מעשה המהווה קריאה לאי ציות ‏לחוק, שהיא קריאה לאלימות ולהפרה של סדרי השלטון והחברה במדינה.

‏הקריאה של מר ברק לאזרחים שלא לציית לחוק, מבטאת תודעה אנרכיסטית, שאינה מכירה ברעיון שעומד ביסוד המדינה הדמוקרטית - החובה של האזרחים לציית לחוק. הדוגמאות מהעבר ‏שמר ברק הביא לאי ציות לחוק אינן דומות כלל למקרה שבפנינו, שבו המניע לקריאה שלא לציות לחוק, הוא אי הכרה של ראש הממשלה לשעבר בתוצאתן של בחירות דמוקרטיות לבית מחוקקים ‏ואי הכרתו בזכותה של הכנסת לחוקק חוקים.

‏הפליליות שבהתבטאויותיו של מר אהוד ברק מצטברת גם מכמה אירועים שאירעו במהלך ‏החודשים האחרונים, שבהם הסית לאלימות ולמרד. ביום ה- 14 בינואר 2023, קרא בשידור ישיר ‏לציבור: "מרי אזרחי זה דבר חשוב מאוד, והוא כולל בין היתר, חסימת צירים... מרי אזרחי זה ‏חובה של אזרחים..."; ב-23 בפברואר 2023, בראיון שהעניק בוועידת עיתון 'הארץ' אמר מר ברק כי קידומה של 'חבילת החוקים האלה", הכוונה לרפורמה במערכת המשפט "הוא בלתי לגיטימי ‏בעליל ולכן מוטלת על אזרחי המדינה חובה שלא לציית לחוק", ב-10 ביוני 2023, בנאום שנשא ‏בהפגנה בחיפה הסית מר ברק וקרא: "על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי... אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה - להיענות לה. אנחנו נילחם, ואנחנו לא מפחדים מאף ‏אחד ומשום דבר"; ביום ה-11 ביוני 2023, נחשפו בחדשות ערוץ 14, התכתבויות מקבוצת וואטסאפ ‏סודית של מר ברק, מר אהוד אולמרט, ומר דן חלוץ, שבה תכננו פרובוקציה דרמטית של חסימת שדה התעופה בן גוריון באמצעות 500 כלי רכב.

‏קריאותיו של מר אהוד ברק לאי ציות ולהפרת הסדר הציבורי, אינן חוסות תחת הזכות לחופש הביטוי. הן מהוות שימוש ציני בזכות לחופש הביטוי - כלי להסתה לאלימות ולקריאה למרד ‏בממשלה הנבחרת, שזכתה לאמון העם בבחירות לכנסת ה-25 ולאמון הכנסת.

‏רשויות האכיפה והחקירה חייבות לנקוט במהירות באמצעים הנדרשים על מנת לחקור את החשדות החמורים. השתהות בחקירת החשדות, עלולה להעצים את חוסר האמון של האזרחים ברשויות ‏האכיפה והחקירה, לגרום להישנות של עבירות דומות על החוק ולערעור סדרי המשטר והחברה במדינה.

‏לאור חומרתן של העבירות העולות מהתבטאויותיו, שמהוות עבירות על חוק העונשין, תשל"ו-1977 ‏של הסתה לאלימות, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה, אנו מבקשים ‏ממשטרת ישראל לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד מר אהוד ברק.

על החתום 

עורך הדין אבי הלוי

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד

סיעת הליכוד תנועת הליכוד אהוד ברק הסתה לאלימות מרד המרדה תלונה במשטרה הגשת תלונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד