כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
איפכא מסתברא

מומחה פוליטי: מרד וגנר אולי היה אירוע מתואם עם פוטין

האם מרד כוח וגנר נגד פוטין היה 'אירוע מתוכנן'? כך תוהה אנליסט פוליטי. "אנחנו לא יכולים לפסול את האפשרות שזה היה למעשה אירוע מתוכנן על ידי הקרמלין"

מומחה פוליטי: מרד וגנר אולי היה אירוע מתואם עם פוטין
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

ייתכן שהמרד הקצר בראשות ראש קבוצת וגנר יבגני פריגוז'ין נגד פוטין ביום שבת היה "אירוע מתוכנן", אמר אנליסט לעניינים עולמיים.

מייקל בוצ'יורקיב, עמית בכיר במועצה האטלנטית לביטחון, אמר ל'סקיי ניוז' שיציאתו לגלות של פריגוז'ין לבלארוס עשויה להסוות "אירועים קטלניים" עתידיים.

הוא אמר: "אנחנו לא יכולים לפסול את האפשרות שזה היה למעשה אירוע מתוכנן על ידי הקרמלין אולי כדי לעשות קצת 'ניקיון' של בכירים, אבל גם כדי לבחון את הנאמנות של אנשים בצבא ושל פקידים אחרים".

בוצ'יורקיב המשיך: "אני לא יכול לראות את פריגוז'ין רוכב אל השקיעה על טרקטור בבלארוס, או חופר שם תפוחי אדמה, או יוצא אל הג'ונגל באפריקה איפשהו. הכל נגמר קצת מהר מדי וקצת מסודר מדי לטעמי".

הוא גם הזהיר כי מנהיג וגנר נותר חזק ביותר. "פריגוז'ין מפקד על כוח שגדול יותר מהצבאות של כמה מדינות בינוניות באירופה. ואל תשכחו שהוא מחזיק בכמות מדהימה של משאבים באפריקה - אומרים שבקונגו לבדה ההכנסה השנתית שלהם מכרייה היא כמיליארד דולר".

עוד אמר: "הגבול עם בלארוס מחורר מאוד הוא עדיין יכול לפעול נגד אוקראינה, ועם פריגוז'ין שם והטקטיקה שלו, זה די קטלני".

 

כח וגנר מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד