ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"וגנר ייפול מחלון גבוה"?

השאלה המסקרנת: האם פוטין היה מסוגל להורות על תקיפה אווירית?

אנליסטים צבאיים מנסים ללמוד את רצף האירועים המוזר במרד הכושל של כח וגנר. בין השאלות, מדוע פוטין לא הורה על תקיפה צבאית אווירית על כוחות פריגוז'ין או מלנסות לעצור אותו  

השאלה המסקרנת: האם פוטין היה מסוגל להורות על תקיפה אווירית?
כוחות צבא אוקראינה צילום: @ServiceSsu

פקידים ואנליסטים של גורמי מודיעין מערביים עדיין לא פיענחו את רצף האירועים המוזר ביום שבת האחרון. בין השאלות שנשאלו, מדוע פוטין לא הורה על תקיפה צבאית על פריגוז'ין או הורה על נסיון להביא למעצרו.

"השאלה הגדולה ללא תשובה היא: האם פוטין היה מסוגל להורות על תקיפה אווירית קטלנית?" בוב סילי, חבר הפרלמנט של בריטניה המכהן בוועדת החוץ, שחוקרת את קבוצת וגנר של פריגוז'ין כבר שנתיים, אמר בראיון ל-The Post. "האם פוטין יכול היה להרוג את פריגוז'ין בדרך, או שמא זה היה כל כך רע עבור פוטין שהוא בכלל לא יכול", כלומר אחיזתו בשלטון חלשה מדי.

סילי הוסיף כי הוא חושב שעידן החברות הצבאיות הפרטיות לרוסיה יגיע לסיומו. "הם יהיו תחת שליטה הרבה יותר צמודה".

הגנרל לשעבר דיוויד פטראוס, שהיה גם מנהל ה-CIA,אמר לרשת CNN: "פריגוז'ין שמר על חייו, אבל איבד את קבוצת וגנר שלו. והוא צריך להיות זהיר מאוד סביב חלונות פתוחים בסביבתו החדשה בבלארוס", אמר פטראוס, ורמז לנטייה של מבקריו של פוטין למות בדרכים אלימות או מסתוריות בעיקר בנפילה מחלון גבוה.

קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר וחבר בוועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים בארה"ב, לחץ על חבריו הרפובליקנים להמשיך לספק לאוקראינה ציוד צבאי. "אני חושב שיותר מדי רפובליקנים ניסו להישאר מתחת לרדאר בנושא הזה", אמר דון בייקון ב"פגוש את העיתונות" בארה"ב.

בייקון כינה את הסיוע האמריקאי לאוקראינה כהשקעה ראויה, וציין כי ארה"ב הקטינה את הצבא של רוסיה ב-50% על ידי הוצאת סכום שווה ערך ל-5% מתקציב הפנטגון כדי לעזור לאוקראינה.

"מה שראינו בסוף השבוע זה כמה שברירית המנהיגות של פוטין כרגע, כמה שברירי הצבא הרוסי", אמר בייקון. "ולמה זה? הם איבדו 200,000 חיילים בשנה וחצי הזו. זה כמעט פי שבעה ממה שאמריקה הפסידה ב-20 שנות מלחמה בעיראק ובאפגניסטן".

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא אוקראינה ארה''ב כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד