כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

פקידים אמריקאים רואים "סדקים" במנהיגותו של פוטין לאחר המרד

הסכמה דו מפלגתית נדירה נוצרה בקרב מחוקקים אמריקאים לאחר המרד בן 24 שעות בראשות ראש קבוצת וגנר

פקידים אמריקאים רואים "סדקים" במנהיגותו של פוטין לאחר המרד
הקרב על קייב צילום: Pixabay

הסכמה דו-מפלגתית נדירה של פקידים אמריקאים ומחוקקים משני הצדדים, כי המרד הקצר נגד ראשי ההגנה של רוסיה על ידי קבוצת שכירי חרב של וגנר החליש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - וחיזק את נחישותה של ארצות הברית להמשיך לתמוך באוקראינה.

מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, אמר שההתקוממות בסוף השבוע על ידי כוחות שכירי החרב של קבוצת וגנר כמו גם איך היא נפתרה בסופו של דבר, הראו "סדקים" בהנהגה האוטוריטרית של פוטין.

"מה שראינו הוא יוצא דופן", אמר בלינקן ב"פגוש את העיתונות" ברשת NBC. "תחשבו על זה ככה, לפני 16 חודשים כוחות רוסים היו על סף הכניסה לקייב באוקראינה, והאמינו שהם יכבשו את הבירה תוך ימים ספורים וימחקו את המדינה מהמפה כמדינה עצמאית. עכשיו, מה שראינו הוא שרוסיה צריכה להגן על מוסקבה, בירתה, מפני שכירי חרב מעשה ידיהם".

חיילי קבוצת וגנר צעדו במרחק של כ-200 קילומטרים ממוסקבה לפני שהסתובבו בפתאומיות כחלק מהסכם שתיווך רודן אחר, אלכסנדר לוקשנקו נשיא בלארוס. אישומים פליליים שהוטלו נגד מנהיג וגנר יבגני פריגוז'ין, בוטלו, כך לפי דובר הקרמלין.

הנשיא ביידן לא ניסה ליצור קשר עם פוטין מאז המהומות בשבת, אבל הוא כינס את יועציו לביטחון לאומי ובני בריתו העיקריים, אמר בלינקן, "ארצות הברית תעקוב מקרוב אחר המחלוקות הפנימיות בין פוטין לרוסים אחרים כדי לקבוע כמה שליטה יהיה לו בתוך רוסיה ובמלחמה באוקראינה", הוסיף בלינקן, כך לפי ה'וושינגטון פוסט'.

"פריגוז'ין הוא יצירה של פוטין", הוסיף בלינקן, ואמר כי כוחות וגנר היו אחראים לזוועות איומות נגד אזרחים אוקראינים וציין כי קבוצת השכירים נמצאת גם באפריקה.

תגובתו של ממשל ביידן למרד הייתה מדודה. ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי המודיעין האמריקני קלט אינדיקציות לפיהן פריגוז'ין מתכנן פעולה מזוינת נגד ראשי ההגנה הרוסית. אתמול התמקדו גורמים רשמיים אמריקאים בתמיכה במאמציה המתמשכים של אוקראינה לדחוף החוצה את הכוחות הרוסיים משטחה.

 

 

כח וגנר ולדימיר פוטין בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד