כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפוף בצמרת

101 אנשים וכלבה רוצים להיות ראש עיר של טורונטו

טורונטו תחליט היום מי יהיה ראש העיר הבא שלה, לאחר שראש העיר הוותיק נאלץ להתפטר מתפקידו עקב שערוריות. לא חסרים מועמדים לבחירה. סך הכל 102 נרשמו כמתמודדים בקלפי, כולל כלבה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

טורונטו תבחר היום ראש עיר הבא שלה, לאחר שראש העיר המכהן נאלץ לפרוש מתפקידו בגלל שערוריות בהן היה מעורב. סך הכל 102 שמות יהיו בקלפי, כולל מולי הכלבה. הכלבה בת השש, והבעלים שלה טובי היפס, פועלים "לעצור את מתקפת המלח" בכבישי העיר במהלך החורף.

השימוש המופרז במלח בכבישים במהלך החורף, טען מר היפס, עלול לפגוע בכפות הרגליים של כלבים כמו מולי. הקמפיין שלו מציע גם תיקון לחסרי דיור, העלאת מס על עסקים בשווי מיליארד דולר ואיסור על מערכות חימום דלק מאובן בבתים חדשים ובבניינים מסחריים. אם יזכה, מולי תהיה ראש עיריית העיר.

"אני חושב שהעירייה הייתה מקבלת החלטות טובות יותר אם הייתה חיה בחדר", אמר ל-BBC. אבל יחד עם הרצון לשינוי, מר היפס אמר שהבחירות האלה הן הזדמנות שהוא פשוט לא יכול היה להרשות לעצמו לפספס.

מדובר בבחירות הראשונות בתולדות טורונטו מאז שהצטרפו שבע עיריות נוספות לפני 25 שנה לעיר אחת גדולה. הבחירות הוכרזו לאחר התפטרותו של ג'ון טורי, ראש העיר בשמונה השנים האחרונות, אחרי שהוא נתפס במספר שערוריות.

התנאים להתמודד הם קלים. 250 דולר קנדי (189 דולר אמריקאי) ו-25 חתימות זה כל מה שתושבי טורונטו צריכים כדי להתמודד על ראשות העיר. 

עם אוכלוסייה של קרוב לשלושה מיליון תושבים, כולל עולים חדשים ומהגרים רבים, טורונטו היא העיר הרביעית בגודלה בצפון אמריקה, היא אחת הערים המגוונות ביותר בעולם.

היפס הבעלים של מולי הכלבה אמר שהוא מודע לכך שהוא עשוי לא להיות ראש העיר הבא של טורונטו. החלטתו לרוץ, לדבריו, נולדה מתוך שיחה עם בנו בן השבע.

"אמרתי, 'בסדר, אתה יודע שיש סיכוי טוב שלא ננצח. איך תרגיש אז?'", אמר מר היפס. "הוא אמר, 'אני אכעס, אני אהיה עצוב, אבל אני אשמח שניסיתי, זה היה מספיק טוב בשבילי".

החששות לגבי אדישות הבוחרים מלחיצים את המועמדים. לאחר שרק 29.7 אחוזים מ-1.9 מיליון המצביעים הרשומים בעיר הצביעו בבחירות המוניציפליות האחרונות.

טורונטו קנדה כלבה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד