כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האם ההיסטוריה חוזרת?

לראשונה מאז השואה: מועמד ימני קיצוני עם תומכים נאצים ניצח בבחירות

מועמד קיצוני במחוז קטן בגרמניה זכה בבחירות ברשות מקומית קטנה. זוהי הפעם הראשונה שמועמד של מפלגה עם תומכים נאצים מצליח לנצח במחוז כלשהו בגרמניה

לראשונה מאז השואה: מועמד ימני קיצוני עם תומכים נאצים ניצח בבחירות
גרמניה צילום: Pixabay

בפעם הראשונה בגרמניה מאז השואה, מפלגת ה-AfD הימנית קיצונית עם תומכים נאצים רבים זכתה בבחירות למועצה מחוזית. הבוחרים בעיר סונברג שבמרכז גרמניה בחרו במועמד רוברט ססלמן הימני קיצוני, והדיחו את ראש המחוז המכהן יורגן קופפר.

הבחירות הללו היו סיבוב שני במחוז הקטן זוננברג במדינת טוריניגה, ססלמן זכה ב-52.8% מהקולות, מה שנתן לו את הרוב המוחלט הדרוש לניצחון.

במחוז מתגוררים כ-57,000 איש והוא נחשב לאחד המחוזות הקטנים ביותר בגרמניה. ובכל זאת, הניצחון של AfD הוא פריצת דרך גדולה עבור המפלגה, שמפלגות המיינסטרים סירבו לשתף איתה פעולה בהסכמים קואליציוניים, והיא מוחרמת באירופה כולל ישראל שגם מחרימה אותה.

הנצחון מביך מאד את גרמניה שמצידה עוקבת אחר חברי ותומכי המפלגה, חבריה וראשיה נחקרו כמה פעמים. אחד הדברים המאד מטרידים לגבי המפלגה, שהיא צומחת בסקרים בגרמניה, היא מקבלת בסקרים כיום בין 18% ל-20%.

המפלגה האנטישמית והגזענית נכנסה לראשונה לפרלמנט הלאומי בשנת 2017 לאחר קמפיין נמרץ נגד הגירה. לאחרונה, המפלגה נקטה עמדה נגד תמיכת גרמניה באוקראינה במאמציה להדוף את הפלישה מרוסיה.

 

ימני קיצוני נאצים שואה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד