כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הגיע למצב קריטי

התרשלו במעקב וטיפול של מטופל חרדי ונתבעים על למעלה מ-2.5 מיליון ₪

מרכז רפואי ידוע לא מילא את חובתו כנדרש מול מטופל חולה מעיים שמצבו הידרדר לסכנת חיים ונאלץ לעבור טיפולי דיאליזה • משרדו של עו"ד נתנאל רוט הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה לתשלום סכום עתק כפיצוי על ההתרשלות שיכלה למנוע את ההידרדרות

התרשלו במעקב וטיפול של מטופל חרדי ונתבעים על למעלה מ-2.5 מיליון ₪
צללית חרדי, אילוסטרציה צילום: אורי לינץ, פלאש 90

ח', יהודי חרדי ממרכז הארץ, נשוי ואב לילדים, אושפז לפני שנים רבות במרכז רפואי מפורסם ומוביל במרכז הארץ לאחר שאובחן כלוקה במחלת מעיים. באותם ימים היה ח' צעיר רך בשנים, עוד טרם חגג בר מצווה, ולכן טופל בפרוצדורות הטיפול המוכרות לילדים.

לאורך השנים טופל באופן דומה על ידי המרכז הרפואי והרופא המטפל אך לא הוצע לו טיפול חילופי כמו טיפול ביולוגי. בשנים האחרונות, למרות מספר בדיקות שביצע הרופא המטפל, לא ניתנה כל התייחסות לתוצאות של בדיקות מעבדה ובדיקות דם ולא נשקלה האפשרות להחליף את סוגי התרופות או לשנות את המינון הנדרש בהתאם למצבו.

למרות שציין בפני הרופא שהוא לא נוטל את התרופות שנרשמו לו באורח קבע אלא רק כאשר הוא חש את המחלה פעילה (וזאת כמי שחי לצד מחלה), לא הסביר הרופא למטופל את חשיבות נטילת התרופות תמיד.

עורך הדין נתנאל רוט.

לפני מספר שנים, החלו להופיע בתוצאות המעבדה סימנים חמורים לדלקת ולמחלה פעילה שהביאה לפגיעה חמורה בתפקוד הכליות. הטיפול הלקוי הביא לתוצאה קשה במסגרתה הגיע ח' למצב קריטי ואושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא נאלץ לעבור הליך כריתת כליות וכניסה למסגרת אינטנסיבית של טיפולי דיאליזה מפרכים וקשים.

לא ניכנס במסגרת זו לכלל ההליכים הרפואיים והתהליכים שהובילו לתוצאה הקשה, אך כל המתבונן בתיאור האירועים המפורטים בכתב התביעה ובחוות הדעת של המומחים שסופקו על ידי משרד עורכי הדין, לא יכול שלא לחוש כאב גדול על ההתרשלות וחוסר תשומת הלב או גרוע מכך, שהובילו לתוצאה הסופית הבלתי הפיכה. אם רק היו מעניקים הרופאים את תשומת הלב הראויה לתוצאות של בדיקות הדם שהראו על סערה המתחוללת בכליות, הן לא היו יוצאות מכלל פעולה.

בעקבות הרשלנות החמורה הגיש ח' תביעת ענק לבית המשפטי המחוזי באמצעות עורכי דינו נתנאל רוט ויהודית אולביצקי ממשרד עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין ורשלנות רפואית, במסגרתה הוא דורש פיצוי של לפחות 2.5 מיליון ש"ח מבית החולים בשל ההתרשלות ואי קיום חובתם המקצועית שהובילו לעגמת הנפש האדירה והנזק הבלתי נתפס ששינה לחלוטין את חייו של ח'.

תביעת רשלנות רשלנות רפואית חרדי עורך הדין אריאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד