כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אנטישמיות בלתי פוסקת

ניאו-נאצים הניפו דגלי צלב קרס מחוץ למספר בתי כנסת בג'ורג'יה

קבוצה אנטישמית בג'ורג'יה ארה"ב, הניפה דגלי נאצים ואביזרי שנאה נוספים מחוץ למספר בתי כנסת ביום שבת האחרון. ההתנהגות של הנאצים גרמה למאות אנשים להתאסף בשבת מחוץ לבית הכנסת כדי להראות את הסולידריות שלהם עם הקהילה היהודית

ניאו-נאצים הניפו דגלי צלב קרס מחוץ למספר בתי כנסת בג'ורג'יה
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

קבוצה של נאצים עם דגלי צלב קרס ותעמולה אנטישמית נוספת נראו מחוץ למספר בתי כנסת בג'ורג'יה במהלך סוף השבוע. כמה מחברי קבוצת השנאה 'ליגת הגנה של גוים' צולמו מחוץ לבית חב"ד באטלנטה ביום שבת.

הקבוצה הונהגה על ידי מנהיג הקבוצה ג'ון מינאדו יום לאחר שהואשם בהפרת סדר ובהפרעות ציבוריות מול בית כנסת אחר, כך דיווחה התקשורת המקומית. "זה היה הדבר הכי מפחיד שראיתי בכל חיי", אמר סטיוארט לוי מבאי בית הכנסת לתקשורת המקומית. "אני בהלם, בהלם לחלוטין לראות את זה כאן, כשאני רואה את כמות הבורות שיש בחוץ ומה שהם מקדמים זה פשוט מפחיד" הוסיף.

מינאדו נעצר יום קודם לכן למרות שהרשויות ביקשו ממנו להפסיק עם שירים אנטישמיים והתנהגות מזעזעת מחוץ לבית הכנסת. הוא שוחרר מהמעצר בשבת, ומיד פנה להתריס מחוץ לבית כנסת אחר. ההתנהגות של הנאצים גרמה למאות אנשים להתאסף בשבת מחוץ לבית הכנסת כדי להראות את הסולידריות שלהם עם הקהילה היהודית.

מטעם בית חב"ד במחוז קוב נמסר לתקשורת המקומית: "אנו מאוד מעריכים ומודים על התמיכה והדאגה, היינו בקשר עם גורמים רשמיים במחוז קוב, שזיהו את האנשים האלה כחלק מקבוצה קטנה שמסתובבת ברחבי המדינה כדי להפיץ את מסר השנאה שלהם. אנשים אלה אינם מייצגים את רגשותיהם של אזרחי איסט קוב".

עוד נמסר: "אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם פקידי מחוז קוב ומחלקת המשטרה כדי להבטיח בטיחות של הקמפוס שלנו. אין שום איום כרגע. בסופו של דבר, עלינו לזכור שהתגובה החזקה ביותר לחושך היא התגברות האור. בואו נשתמש באירוע המצער הזה כדי להגביר את מעשי הטוב והחסד, הגאווה היהודית ומעורבות יהודית גדולה יותר".

בריאן קמפ מושל ג'ורג'יה אמר: "אין שום מקום לשנאה ולאנטישמיות הזו במדינה שלנו. אני עם זעם על המעשה המביש הזה, אנחנו נשארים ערניים לנוכח המעשים המגעילים האלה".

אנטישמיות בארה"ב צלב קרס נאצים ג'ורג'יה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד