כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נתניהו וגלנט לא עמדו בסיכומים"

אכזבה חרדית וקריאה להתחיל כבר השבוע בקידום נוסח חוק גיוס

ביטאון 'המבשר' מדווח על הקריאה בעולם התורה ״להתחיל כבר השבוע בקידום נוסח החוק, בכדי למנוע את המצב בו לאורך זמן יהיו לומדי התורה ללא מעמד חוקי״. זאת ברקע האכזבה מכך שפעם נוספת רה"מ נתניהו וגלנט לא עמדו בסיכומים אליהם הגיעו הצדדים בנוגע לחוק הגיוס

אכזבה חרדית וקריאה להתחיל כבר השבוע בקידום נוסח חוק גיוס
אילוסטרציה צילום: זינדל פלאש90

ביטאון 'שלומי אמונים', 'המבשר', מדווח הבוקר (שני) על תחושת האכזבה והמרמור ביהדות התורה בעקבות העובדה שפעם נוספת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עמדו בסיכומים אליהם הגיעו הצדדים בנוגע לחוק הגיוס.

כזכור, לפני כשבועיים, במהלך פגישה בלשכת ראש הממשלה נתניהו בכנסת סוכם על הצגת תזכיר חוק בתוך שבועיים מה שלא קרה בסופו של דבר. בביטאון דווח על קריאה בעולם התורה ״להתחיל כבר השבוע בקידום נוסח החוק, בכדי למנוע את המצב בו לאורך זמן יהיו לומדי התורה ללא מעמד חוקי״.

בעיתון נכתב כי, "הממשלה אישרה אתמול להנחות את שר הביטחון כי ינחה את צה"ל שלא יינקטו הליכים לשם גיוסם של תלמידי ישיבות, ככל שיוצגו בפני רשויות הגיוס אישורים לפי צרכי הצבא ודרישתו, בדבר לימודיהם בישיבות, וזאת עד ליום כ"א באדר ה'תשפ"ג.

ההחלטה התקבלה לאור העובדה כי תוקף החוק להסדרת מעמד בני הישיבות יפוג בעוד פחות משבועיים, בי"ב תמוז ה'תשפ"ג. מדובר בחוק שאושר לפני מספר שנים, ונפסל על ידי בג"ץ, אך פסילתו בפועל נדחתה פעם אחר פעם, עד שתוקפו פג החודש.

השרים נאלצו לאשר את ההחלטה שלמעשה מותירה את לומדי התורה ללא הסדרת חוקי המסדיר את אי גיוסם, לאור הסחבת הממשלתית המתמשכת בקידום החוק כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני, לצד חקיקת חוק יסוד לימוד התורה ופסקת ההתגברות".

עוד נכתב: "נציגי אגודת ישראל בממשלה, שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראש הממשלה, הרב יצחק גולדקנופף, ושר ירושלים ומסורת ישראל, הרב מאיר פרוש, הביעו את התנגדותם בדיון על הצעת המחליטים שהוגשה לשרים והצביעו נגדה.

הרב פרוש הסביר לשרים את עמדתו: "אין הנחייה כתובה בהצעת מחליטים שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה. בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס".

השר מחה גם בפני חברי הממשלה על העובדה כי התחייבות שניתנו לנציגי הציבור החרדי שוב מופרות: "בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף".

שר ירושלים ומסורת ישראל הביע גם את התנגדותו למצב החוקי בו יהיו מעתה תלמידי הישיבות ואברכי הכוללים: "לא יעלה על הדעת לאפשר מצב בו לא יהיה הסדר חוקי למעמדם של לומדי התורה. בפגישה אצל ראש הממשלה בנושא לפני כשבועיים התרעתי נגד הגעה למצב עגום שכזה, לפיו מעמדם של בני הישיבות מול הצבא לא מוסדר בחוק, כפי שהיה מאז קום המדינה. חס וחלילה לנו לחיות בארץ ישראל כך".

נציגי ציבור ביהדות החרדית הביעו כעס כי בהחלטת הממשלה מפורט כי תקודם "חקיקה המסדירה את שילובם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים בשירות צבאי, בשירות לאומי-אזרחי, ובשוק העבודה", הצעה המקוממת בפני עצמה, בעוד אין שום אזכור בהחלטה למחויבות של משרד הביטחון לקדם במיידי הצעת חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, כפי שראשי הקואליציה התחייבו פעם אחר פעם לנציגות החרדית".

בנוסף נכתב, "במפלגות החרדיות מזכירים כי בפגישה שנערכה בלשכת ראש הממשלה לפני שבועיים, עם נציגי יהדות התורה וש"ס, לצד שר הביטחון ומשתתפים נוספים, סוכם כי בתוך שבועיים ימים יציג משרד הביטחון תזכיר חוק לעיון והערות השרים וחברי הכנסת, אך במקום זאת הוחלט לדחות שוב את הנושא.

בעולם התורה שבים ומדגישים כי ישנה דרישה נחרצת לקדם באופן מיידי את הסדרת מעמד בני הישיבות, הגם שייתכן והחלקים שנדרשים להשלמת החקיקה יתעכבו, יש לפחות להתחיל כבר השבוע בקידום נוסח החוק, בכדי למנוע את המצב בו לאורך זמן יהיו לומדי התורה ללא מעמד חוקי".

חוק הגיוס המבשר ביבי נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד