כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"כאבי תופת"

היהודי ששוטר תלש את זקנו נחשף לראשונה: "מבוזה ומושפל". צפו

הצעיר ששוטר תלש את זקנו במהלך הפגנת תושבים בעטרת, נחשף אמש לראשונה וסיפר את שחווה. "כאבי תופת. אני חש מושפל ומבוזה" | צפו

היהודי ששוטר תלש את זקנו נחשף לראשונה: "מבוזה ומושפל". צפו
השוטר בעטרת צילום: צילום מסך

במהלך הפגנת תושבים כנגד המצור שהטיל מח"ט בנימין על היישוב עטרת, כענישה קולקטיבית בגלל תושבים שירדו להדוף את התפרעות הערבים מהכפר אום צפא, תועד אחד השוטרים כשהוא מושך בפאותיו של אחד המפגינים, דביר אילן, תולש מחצית מזקנו ומשליך אותו על הרצפה לקול זעקותיו של התושב. התיעוד עורר סערה ובארגון חוננו דרשו מהמפכ"ל שבתאי לפטר את השוטר התוקף.

אמש (ראשון) נחשף לראשונה הבחור שהותקף וזקנו נתלש בתכנית 'הפטריוטים' בערוץ 14 וסיפר על האירוע המשפיל שחווה. "מחינו באופן פסיבי, שכבנו על הכביש, שוטר פשוט בא ותלש לי חלק ניכר מהזקן. כאבי תופת. אני חש מושפל ומבוזה", סיפר אילן.

עוד אמר: "אנחנו דורשים לחקור את האירוע, לחקור את השוטר. אנחנו הגשנו נגדו תלונה ומבקשים שהעניין ימוצה עד תום".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הנחה את המשטרה לקיים תחקיר על האירועים בעטרת. בין היתר, ביקש השר בן גביר הסברים מדוע נחסם שער היישוב והופעלה ענישה קולקטיבית ובידוק של היוצאים והנכנסים ליישוב. בנוסף ביקש השר בן גביר מהמשטרה לדעת מדוע השתמש שוטר יס"מ בטייזר כנגד אדם שעמד בסמוך.

השר בן גביר הבהיר בשיחה עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ש"י כי הוא מתנגד לכל הפרת חוק. "אך יחד עם זאת, אסור להעניש ציבור שלם, כפי שלא התאפשר לעשות סגר בעיסאוויה, כך לא ברור מדוע ניתן היה לעשות סגר על היישוב העטרת, ושימוש בטייזר כנגד אזרחים שלא מאיימים הוא בעייתי ביותר", אמר בן גביר.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות האירועים שאירעו במהלך השבת ביישוב עטרת ובכפר אום צפא, הנחה מפקד מחוז ש”י, ניצב עוזי לוי לתחקר את האירועים ולהגיש לו עד סוף היום את הממצאים הראשונים".

 

עטרת אלימות מתנחלים יהודה ושומרון זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד