כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
העולם חושש

מחירי הנפט עולים והמניות יורדות לאחר סוף שבוע סוער ברוסיה

היום נפתח המסחר לאחר סוף השבוע הסוער שעברה רוסיה | השאלה המרכזית היא האם המרד עלול לשבש את אספקת האנרגיה העולמית | רוסיה היא יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם

 מחירי הנפט עולים והמניות יורדות לאחר סוף שבוע סוער ברוסיה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מחירי הנפט עלו בחדות, בעוד שהמניות העולמיות ירדו בתחילת היום (שני), כשהמשקיעים הגיבו להתקוממות הקצרה של סוף השבוע ברוסיה, שנגמרה בכך שהמרד של כח וגנר נגד הנשיא פוטין נעצר ולאחר משא ומתן עם מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, ואנשי וגנר עזבו את רוסיה לבלארוס.

השווקים התמקדו במידה רבה בשאלה האם המהומה במוסקבה עלולה לשבש את אספקת האנרגיה העולמית. כידוע, רוסיה היא יצואנית הנפט השנייה בגודלה בעולם. החוזים העתידיים על הנפט הגולמי בארה"ב טיפסו לזמן קצר ב-1.3% במהלך שעות המסחר באסיה. מאוחר יותר הם מיתנו את העליות הללו, ועלו ב-0.5%. ברנט גולמי, המדד הבינלאומי של הנפט, הוסיף 0.6%, וגם צמצם עליות מוקדמות יותר. שניהם איבדו כמעט 4% בשבוע שעבר.

"בהתחשב בכך שהאירוע קצר המועד בסוף השבוע ברוסיה נראה שהסתיים, איננו מצפים לראות עלייה כה משמעותית במחירי הנפט", כתבו אנליסטים, "עם זאת, אנו מאמינים שהסיכון הגיאופוליטי על רקע חוסר היציבות הפנימית ברוסיה גדל. ככזה, אנו צפויים לראות עלייה שולית במחירי הנפט בימים הקרובים, אם המצב לא יתדרדר עוד יותר".

למרות שנראה שהסיכון המיידי לשפיכות דמים התפוגג, העתיד עדיין לא ברור. שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר ביום ראשון כי המרד מראה "סדקים" בתפקידו של פוטין כמנהיג המדינה. "הסיכונים הפוטנציאליים עשויים להיות על כל התנגדות מחודשת של הציבור הרוסי להנהגתו של פוטין", אמר.

סימנים לכך שהביקוש העולמי לאנרגיה עלול להיחלש ככל שהכלכלות מאטה, דחפו את מחירי הנפט הגולמי בארה"ב עד כה השנה לכמעט 14% לקצת פחות מ-70 דולר לחבית. המדד הבינלאומי, ברנט גולמי, יורד בפער דומה אבל כל דבר שעלול לסכן את יכולתה של רוסיה להמשיך לספק לשווקי האנרגיה העולמיים ייצפה בדאגה על ידי קובעי המדיניות במערב ועל ידי הלקוחות הגדולים של המדינה באסיה.

נפט נפט גולמי כח וגנר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד