כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נזק כלכלי

ברקע ניסיון המרד של כח וגנר - הרובל הרוסי צונח לשפל של 15 חודשים

על רקע ניסיון המרד של קבוצת וגנר - הרובל הרוסי נופל לשפל של 15 חודשים, ונסחר תמורת יותר מ-86 רובל לדולר אחד, לראשונה מאז מרץ 2022

ברקע ניסיון המרד של כח וגנר - הרובל הרוסי צונח לשפל של 15 חודשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע ניסיון המרד של קבוצת וגנר - הרובל הרוסי נסחר בירידה של 1.9% ונופל לשפל של 15 חודשים, עם ערך של יותר מ-86 רובל לדולר אחד, לראשונה מאז מרץ 2022

מדד ניקיי 225 (N225) היפני פתח בירידות ונסגר בירידה של 0.3% . גם מדד האנג סנג (HSI) של הונג קונג איבד 0.5% במהלך נדנדה. מדד שנחאי הסינית ירד ב-1.5%, ומדד S&P/ASX 200 של אוסטרליה איבד 0.3%.

"ההתפתחויות בסוף השבוע ברוסיה מגבירות את אי הוודאות הפוטנציאלית בימים הקרובים, אך נראה שיש לה השפעה מוגבלת על השוק בפתיחה", אמרו אנליסטים בג'פריס בהודעת הבוקר.  ביום שישי האחרון, השווקים הגלובליים ירדו באופן נרחב כאשר המשקיעים הפכו יותר ויותר מודאגים מכך שהעלאות ריבית נוספות על ידי בנקים מרכזיים יובילו את הכלכלות הגדולות למיתון ממושך.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, אמר ביום רביעי שעבר כי העלאות ריבית נוספות נחוצות ככל הנראה השנה כדי להוריד את האינפלציה בארה"ב ליעד של 2% של הבנק המרכזי.

לאחר מכן, עלייה חדה מהצפוי בעלויות הגיוס בבריטניה על ידי הבנק המרכזי של אנגליה ביום חמישי, שבחר בעלייה של חצי אחוז לאחר שנתונים בתחילת השבוע חשפו אינפלציה עקשנית באופן מפתיע.

ואז ביום שישי, הנתונים הראו שהאינפלציה היפנית ללא עלויות מזון טרי ואנרגיה הגיעה לשיא של 42 שנים של 4.3%, מה שמניע ספקולציות שהבנק של יפן עשוי לחשוב מחדש על המדיניות המוניטרית הרופפת שלו ולהתחיל להדק.

 

 

כח וגנר מדד מטח רובל בורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד