י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נלחמים באנטישמיות

האיחוד האירופי יקנוס כלי תקשורת שלא יסירו תכנים אנטישמיים

במדינות האיחוד יוטלו קנסות על חברות שלא יסירו דברי שטנה – זאת בניגוד לארצות הברית שבה אין כל חקיקה נגד תכנים אנטישמיים. החוק החדש שמהווה בשורה חשובה במלחמה באנטישמיות נדון בהרחבה במפגש של נציגי ישראל והאיחוד האירופי בנושא מאבק בגזענות

האיחוד האירופי יקנוס כלי תקשורת שלא יסירו תכנים אנטישמיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

החל מעוד כחודשיים, האיחוד האירופי יטיל לראשונה קנסות על כלי תקשורת דיגיטליים שלא יסירו תכנים אנטישמים ודברי שטנה. כך קובע חוק השירותים הדיגיטליים החדש של האיחוד האירופי. החוק דורש מחברות המקוונות באירופה שקיפות רבה יותר, ומחייב אותן להגיש דו"ח הערכת סיכונים ולפרט איך הם פועלים כדי לנטרל אותם.

האירופאים מדברים על 19 חברות במרחב הדיגיטלי שאמורות לעמוד בסטנדרטים שנקבעו. אלו שלא יעמדו בסטנדרטים שנקבעו ולא יסירו תכנים אנטישמיים יסתכנו בקנסות ובהעמדה לדין. במסגרת החוק, כל מדינות האיחוד יצטרכו עד פברואר 2024 למנות מתאמים דיגיטליים כדי לוודא שכל האתרים עונים על העקרונות שנקבעו.

החברות המקוונות באירופה יצטרכו עד תחילת ספטמבר הקרוב להגיש דו"חות הערכת סיכונים ולהציג איך הן מתמודדות עם אנטישמיות ודברי שטנה. החוק גם מחייב את המדינות לבצע הכשרות לגורמי אכיפת החוק כדי לדעת לעומק מהם פשעי שנאה, איך חוקרים אותם, כיצד תומכים בנפגעים וכדומה.

החוק לא מבטל את זכות היסוד של חופש הביטוי, אלא עוסק בקו הדק שבין חופש הביטוי לפשע שנאה ולשיח שנאה ברשת – והוא חידוש גדול מאוד בהשוואה לארצות הברית שבה אין חקיקה נגד הפצת שטנה ושנאה אנטישמית ברשתות החברתיות.

החוק החדש שמהווה בשורה חשובה במלחמה באנטישמיות נדון בהרחבה במפגש של נציגי ישראל והאיחוד האירופי בנושא מאבק בגזענות, שנאת זרים ואנטישמיות שהתקיים במשרד החוץ בירושלים. האיחוד האירופי וישראל הסכימו במפגש להגביר את שיתוף הפעולה בטיפול באנטישמיות וכן בהכחשת השואה ועיוותה ברשת, ואישרו מחדש את הגדרת העבודה של IHRA (כוח המשימה הבין לאומי להנצחת זכר השואה) לאנטישמיות.

שינאס ציין כי המפגש בירושלים הוא ביטוי לנחישות המשותפת לטפל באנטישמיות ובעיוות והכחשת שואה בתחום הדיגיטלי עם כל הכלים שיש לרשותם, כולל חוק השירותים הדיגיטליים של האיחוד האירופי שיגביר את היכולת של הרשויות הרלוונטיות להגיש תביעות על דברי שטנה ברשת.

 

איחוד אירופי אנטישמיות באירופה רשתות חברתיות דברי הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד