כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
היום השני

מילצ'ן בעדותו: "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר?"

הבוקר בעיר ברייטון שבדרום-מזרח אנגליה החל היום השני בעדותו של איל ההון ארנון מילצ'ן בחשד שנתניהו קיבל ממנו טובות הנאה | התובעת הבהירה פעם נוספת לשרה נתניהו שלא תשוחח עם העד או תיצור עימו קשר | "פאקר חשב שגם תכשיט ב-100 אלף שקל לזוג נתניהו זה כלום"

מילצ'ן בעדותו: "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר?"
נתניהו מגיע לצפות בעדות מילצ'ן צילום: Alex Kolomoisky/POOL

היום (שני) בשעה 12 (שעון ישראל) החל היום השני של עדות המיליארדר ארנון מילצ׳ן במשפט המתנהל בחשדות העולות מתיק 1000, בו נאשם נתניהו כי קיבל לידיו מתנות מאילי הון בתמורה לקידום עניינים שונים הנוגעים לעסקיהם הפרטיים. עדותו של המיליארדר נערכת בעיר ברייטון שבדרום-מזרח אנגליה ומועברת בשידור וידאו לאולם בית המשפט המחוזי בישראל.

בכל הנוגע לאופי החברות והחשדות הכבדים העולים ממנו אמר מילצ'ן כי "עד החקירה לא חשבתי שיש בעיה עם החברות שלנו. כשהתחילה החקירה התחלתי להבין שזה היה מוגזם". בנוסף התייחס למיליארדר האוסטרלי שנהג אף הוא להעניק מתנות לבני הזוג ואמר כי "פאקר חשב שגם תכשיט ב-100 אלף שקל לזוג נתניהו זה כלום, ניסה להתחבב עליהם".

הוא ביקש בעדותו "יש מצב שתגידו לנתניהו שאני עדיין רואה בו חבר? כי אני רוצה שהוא יבין שעמדתי בפני עובדות ולא יכולתי לשקר, לא בגדתי בזה שלא שיקרתי".

בהתייחסותו לקניית הסיגרים עבור בנימין נתניהו מילצ'ן מאשר: "רוב הסיגרים שרכשתי היו עבור נתניהו".

לשאלת התובעת איך המתנות, שהיקפם לדבריך עלה ועלה, השפיע על הקשר בינך ובין נתניהו? מילצ'ן: "זה לא השפיע. עד החקירה לא עבר לי בראש שיש בעיה עם החברות שלנו. לי אין מושג מה כמה איך".

כאשר הוא נשאל על ידי השופטים מדוע מעולם לא השיב בשלילה לבקשות בני הזוג, אלא תמיד ענה כן. אמר מילצ'ן: "לא רציתי לומר לא. מאותה סיבה שאמרתי כן. נתתי ולא רציתי לומר לא. אני לא יודע מה אני יכול לעזור כאן. מאותה הסיבה שאמרתי כן היינו חברים ושמחתי לתת להם מתנות". במילים אחרות טענתו של מילצ'ן היא שהוא מעולם לא ראה ביחסים אלו כלי לניצול אלא הוא בעצמו רצה להעניק את המתנות לבני הזוג.

כאשר שאלה אותו התובעת ליאת בן ארי: האם הייתה עוד סיבה לנתינת המתנות מלבד החברות? ענה מילצן: "לא".

בשעה 13.30 רה"מ נתניהו הגיע לאולם בית המשפט, לצורך צפיה בהמשך עדותו של ארנון מילצ'ן.

בהמשך התובעת שאלה את מילצ'ן: "מה הייתה ההכרות עם לפיד?", ומילצ'ן השיב לה: "היה חבר טוב, עבד אצלי, כמו שראיתם בתמונה היה חלק מהמשפחה".

מילצ'ן המשיך להעיד על החברות עם נתניהו: "היחסים שלי עם ראש הממשלה ורעייתו היו חבריים אבל בגלל שהוא גם ראש ממשלה, הוא חלק מהלגו שניסינו לחבר עם הירדנים והמצרים והפלסטינים, אי אפשר לעשות את זה בלי ראש ממשלת ישראל, וזה מה שעבר בראש. לא המתנות. אבל אם הן עשו מצב רוח יותר טוב לראש הממשלה...".

בנוסף לכך, במהלך עדותו נשאל ארנון מילצ'ן אם גם הוא קיבל מתנות מהזוג נתניהו, והשיב: כי הוא "לא זוכר". בהמשך שלל את הטענה שנשמעה שהיו חילופי מתנות בין בני הזוג מילצ'ן ונתניהו. "לא קיבלתי מעולם מתנות מנתניהו", אמר. בהמשך הסביר שלמיטב ידיעתו שרה נתניהו כן נתנה מתנות לאשתו. "אני יודע שגברת נתניהו נתנה מתנות לאמנדה, אבל אני לא מודע למי ומה ואיך", אמר.

 

 

ארנון מילצן תיק 1000 שרה נתניהו ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד