כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זו התכנית המלאה

בית חולים חדש יוקם בעיר בית שמש: כך הוא ייראה

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה לקדם תוכנית להקמת בית חולים בעיר בית שמש | התוכנית כוללת כ-770 מיטות שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבי העיר בית שמש והסביבה | מלבד בית החולים עצמו, התוכנית כוללת מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחתי מסוקים ועוד

בית חולים חדש יוקם בעיר בית שמש: כך הוא ייראה
בית חולים הדמייה צילום: קולקר אפשטיין אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה היום (שני) להפקיד תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש.

התוכנית שהוגשה על ידי עיריית בית שמש ביוזמה, בהובלתה של ראשת העיר, ד"ר עליזה בלוך, הינה שטח כולל של 180 דונם והיא ממוקמת באזור רמה ד' וג' ובמרחק קצר משכונת נווה שמיר. 

במסגרת התוכנית, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, ועוד. 

בסך הכול, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ- 194,000 מ"ר ועוד כ-7,200 שטחי מסחר. 

ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך אמרה: "עם כניסתי לתפקיד קיבלתי החלטה שאנחנו כעיר מבקשים לקחת אחריות גם על עולם הבריאות של תושבינו. הובלנו שיח מול משרד הבריאות בתקופת השר ליצמן והמנכ"ל המכהן גם כיום משה בר סימן טוב יחד עם הנהגת הדסה לפעול להקים בית חולים בעיר. בית החולים ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן. 

הקמת שלוחת בית חולים תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. עשינו זאת לחינוך המיוחד, עשינו זאת לתרבות וכעת לבריאות. אני מבקשת להודות למשרדי השיכון והבריאות, לוועדה המחוזית, ליו"ר ועדת המשנה בעיר בית שמש סגן ראש העיר הרב שמעון גולדברג. ההחלטת הודעה היא צעד חשוב לאחד מאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית החולים.

יו"ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי אמרה: "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים". 

 

 

בית שמש בית חולים רפואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד