א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשש במערכת הביטחון

הפלסטינים שיגרו קסאמים בשומרון? התיעוד הדרמטי שמעורר דאגה

בתיעוד שפורסם מוקדם יותר נראות רקטות המשוגרות באזור ג'נין שבצפון השומרון לעבר יישובים ישראלים | במערכת הביטחון בודקים את מהימנות התיעוד

הפלסטינים שיגרו קסאמים בשומרון? התיעוד הדרמטי שמעורר דאגה
ירי הרקטות באזור ג'נין צילום: צילום מסך

הפלסטינים פרסמו היום (שני) תיעוד של שיגור רקטות באזור ג'נין, לטענתם לעבר יישובים ישראלים. במערכת הביטחון בודקים בשעות אלו את מהימנות התיעוד.

התיעוד החריג פורסם בקבוצת טלגרם בשם "גדוד אל-איעש", המזהה עם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם. בתיעוד טוענים הפלסטינים כי ניסו לשגר לפחות שתי רקטות קסאמים מושב רם און שבמועצה אזורית גלבוע.

"ירי של התנחלויות בעוטף ג'נין בעמק יזרעאל באמצעות רקטות מסוג קסאם-1. יום שני, ה-26.06.23. הגדה מגן ירושלים", נכתב בתיעוד.

לפני כחודש פרסמו הפלסטינים תיעוד שאף הוא עורר את תשומת הלב במערכת הביטחון: בתיעוד החריג שצולם באזור צפון השומרון ופורסם בערוצים פלסטינים שונים, הוצגה רקטה על קנה שיגור. בתיעוד נוסף נראית הרקטה "משוגרת" אך מתפוצצת שניות לאחר מכן.

גורם ביטחוני הגיב אז לתיעוד ואמר כי "מדובר בדמוי רקטה שהייתה עשויה מצינור ברזל עם ראש מקרטון, אשר כמות חומר פירוטכני עודף שלא יכול להספיק למעוף של יותר מכמה מטרים.". לפי הגורם הביטחוני, "בפועל, דמוי הרקטה התפוצץ בגובה של שלושה מטרים ולא היווה סיכון לתושבים בשום מצב".

כמה שעות לאחר מכן איתר צה"ל את המשגר, אך טרם נעצרו חשודים במעשה. דובר צה"ל מסר כי כוח שפעל מוקדם יותר היום במרחב חטיבת מנשה איתר משגר דמה בכפר נזלת. "המשגר הועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

במהלך מבצע 'מגן וחץ', כזכור, חשף ראש השב"כ רונן בר, במהלך ההצהרה המשותפת עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כי כוחות הביטחון סיכלו בעת האחרונה חוליה שהחלה לייצר רקטות במחנה הפליטים ג'נין "בשבועות האחרונים סיכלנו חוליה באזור מחנה הפליטים ג'נין שכבר החלה לייצר רקטות ומשגרים על מנת לבצע ירי רקטי גם משטחי השומרון לעבר ישראל", אמר בר.

"אנחנו רואים בזה תקדים מסוכן. חברי התשתית נעצרו והודו. אין לנו כוונה להפוך את עפולה או שקד ליעד לירי תלול מסלול", הוסיף ראש השב"כ.

בר ציין כי "בחודשים האחרונים נעצרו מספר רב של מחבלים מהג'יהאד האסלאמי שאחראים לכמות גדולה מאוד של התרעות לפיגועים. מעצרם מנע את מימוש הפיגועים. אין לנו זמן להמתין בהגנה מפני המפגעים אנחנו פועלים בהתקפה מול המשלחים שלהם".

ירי רקטות ג'נין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד