כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מלחמה בלתי פוסקת

שר ההגנה הגרמני: מוכנים לפרוס 4,000 חיילים בליטא

שר ההגנה הגרמני אמר היום כי גרמניה מוכנה לפרוס 4,000 חיילים בליטא. שר ההגנה הגרמני אמר כי התנאים המוקדמים לפריסה זו הם "תשתית מתאימה" בשטח, כמו גם "התאמה לתוכניות נאט"ו"

שר ההגנה הגרמני: מוכנים לפרוס 4,000 חיילים בליטא
אילוסטרציה צילום: Pixabay

שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס הודיע ​​היום (שני) כי גרמניה מוכנה לפרוס באופן קבוע כ-4,000 חיילים בליטא, לעומת 850 כיום, כדי לתגבר את הצד המזרחי של נאט"ו.

"גרמניה מוכנה לפרוס באופן קבוע חטיבה גדולה בליטא", אמר פיסטוריוס בביקור בווילנה, לדבריו, התנאים המוקדמים הם "תשתית מתאימה" בשטח, כמו גם "התאמה לתוכניות של נאט"ו".

השר הוסיף כי התנאי לפריסת כוחות אלו הוא הקמת התשתית הדרושה לשהייה של הכוחות הגרמניים במקום ומתן אפשרות לביצוע אימונים.

גרמניה כבר מפקדת על חיילי נאט"ו בליטא, חטיבה מתוגברת של כ-1,000 חיילים שמטרתה לחזק את האגף המזרחי של הברית.

ליטא תארח בחודש הבא את פסגת נאט"ו. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ביקר היום בליטא, ואמר כי המרד של קבוצת וגנר החמושה ברוסיה מוכיח שהמבצע הצבאי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באוקראינה היה "טעות אסטרטגית".

"אנו עוקבים אחר המצב ברוסיה", אמר סטולטנברג לכתבים בווילנה "האירועים שהתרחשו בסוף השבוע הם אירועים פנימיים רוסיים והוכחה נוספת לטעות האסטרטגית החמורה שעשה הנשיא פוטין בסיפוח בלתי חוקי של קרים. ומלחמה נגד אוקראינה".

"אנחנו גם עוקבים אחר המצב בבלארוס", אמר סטולטנברג, שאליה שלחה מוסקבה נשק גרעיני מוקדם יותר החודש. הוא הוסיף, "אנחנו מגנים את ההכרזה של רוסיה על פריסת נשק גרעיני. זה פזיז וחסר אחריות. אנחנו לא רואים שום אינדיקציה לכך שרוסיה מתכוננת להשתמש בנשק גרעיני, אבל ברית נאט"ו נשארת ערנית".

נאט''ו מלחמת אוקראינה רוסיה ליטא וילנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד