כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר שנים של דיונים

יום היסטורי לעובדים במשק: אלו התקנות שאושרו בכנסת

התקנות להגברת האכיפה של דיני עבודה: רכיבי השכר המרכיבים את ערך שעת העבודה וערך שעת עבודה לעובד קבלן, אושרו בכנסת לאחר שנים של דיונים בין משרדי הממשלה השונים

יום היסטורי לעובדים במשק: אלו התקנות שאושרו בכנסת
ניקיון, אילוסטרציה צילום: freepik

כחלק מהמאמץ לשמר את זכויותיהם של עובדי קבלן, הנמנים על אחת האוכלוסיות הפגיעות בשוק העבודה, אושר היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת תקנות להגברת האכיפה של דיני עבודה. 

מדובר בתקנות הכוללות פירוט רכיבי השכר הנוספים שיש לקחת בחשבון שהעובד זכאי להם ותלויים באירוע מסוים, לדוגמה: החזר הוצאות נסיעה, דמי מחלה, דמי חגים ויום בחירות. כמו כן ישנה התייחסות לשעות נוספות ושעות מנוחה שבועית וכן פירוט מנגנון העדכון של רכיבי השכר השונים כולל טבלאות המפרטות את רכיבי השכר ואת דרכי החישוב שיש לקחת בחשבון בעת חישוב ערך שעת העבודה. 

התקנות חלות על כלל מזמיני שירות בתחומי השמירה, ניקיון והסעדה שחלה עליהם אחריות מזמין השירות. לא למותר לציין כי המעסיקים הגדולים ביותר והצרכנים העיקריים של השירותים הללו הם מדינת ישראל והרשויות המקומיות. 

ביוני 2012 נכנס לתוקף החוק להגברת אכיפה של דיני עבודה הקובעים, בין היתר, הטלת אחריות אזרחית-מינהלית וכן פלילית על מזמין שירותי שמירה, ניקיון והסעדה, אם השירות ניתן לעובדי מזמין השירות.

בחינת האחריות תיבחן בראש ובראשונה בשים לב לחוזה שבין מזמין השירות לבין הקבלן, וכן כריתת חוזה הפסד המהווה עבירה פלילית; התופעה המכונה "חוזה הפסד" היא התקשרות מזמיני שירות עם קבלנים שמציעים כמחיר ההתקשרות סכום שאין בו כדי לכסות את ערך השעה המינימלי המגיע לעובד ע"פ דין.

חלק ממטרת התקנות להגברת האכיפה של דיני עבודה היא לקבוע את רכיבי השכר המרכיבים את ערך שעת העבודה לעובד קבלן, ערך המשקף את עלות שכר העבודה המינימאלית ותנאי העבודה המגיעים לעובד קבלן ע"פ החוק וצו ההרחבה, וזאת בכדי למנוע מכרזי הפסד ובדרך זו להבטיח שכר בסיס הולם לעובדי הקבלן בתחומי השמירה, הניקיון וההסעדה.  

התקנות ייחתמו על ידי שר העבודה ויפורסמו לציבור.

 

 

עובדים שכר תקנות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד