כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
התרשלות בבטיחות

משפחתו של בחור ישיבה שנהרג תובעת את חברת הטיולים

משפחתו של בחור ישיבה שנהרג בהתרסקות מטוס באוקראינה תובעת את חברת הטיולים. המשפחה טוענת שחברת הטיולים בברוקלין שארגנה את הטיול לא הצליחה לקיים את הבטחות החברה בנוגע לבטיחות

משפחתו של בחור ישיבה שנהרג תובעת את חברת הטיולים
הבחורים שנהרגו צילום: מתוך הסרטון

חברה מבורו פארק המציעה טיולים חמישה כוכבים 'הכול כלול' למזרח אירופה נתבעת בסכום של 5 מיליון דולר בגין תאונת מטוס ב-2021 באוקראינה שבה נהרגו שלושה בחורי ישיבה והטייס שלהם.

לפי בית המשפט העליון בברוקלין יהודה ברול, הגיש תביעה בגין מותו של בנו אליעזר ברול ב-30 במאי. ברול וחבריו לישיבה, נהרגו כאשר המטוס הקטן שבו טסו התנגש בבית מגורים ריק דרומית-מערבית לקייב, כך דווח בארה"ב. באסון נהרגו עמרם פרומוביץ' ז"ל ממונסי - ניו יורק, הבה"ח אליעזר בריל ז"ל מוויליאמסבורג - ניו יורק, והבה"ח הרשי וייס ז"ל מגולדרס גרין - לונדון.

השלושה היו בין עשרות בחורי ישיבה חסידיים מישיבת מיר בירושלים, שבילו את חופשת הקיץ שלהם בנסיעות דרך הונגריה ואוקראינה. כמו כן גם הטייס נהרג, לטענת התביעה המטוס שהיה חובבני בעל "היסטוריית תאונות נרחבת", על פי התביעה היו 47 תאונות שדווחו שהמטוס היה מעורב בהן.

לפי התביעה, יהודה ברול בן ה-20 וחבריו היו לא בטוחים כשהם טסו בשמי אוקראינה עשרה ימים לאחר תשעה באב, חקירה שלאחר ההתרסקות אישרה כי הטייס סובב את המטוס בניגוד להוראות מה שגרם לו לאבד שליטה על המטוס והוביל להתרסקות הקטלנית.

התביעה מאשימה את חברת הטיולים ברשלנות חמורה, אדישות, פזיזות ואי ביצוע בדיקה כדי להבטיח שהטיסה מופעלת בצורה בטוחה.

וויליאמסבורג לונדון אוקראינה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד