י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

גזר הדין למחבל האחרון מהפיגוע בו נרצחו הזוג הנקין

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר על המחבל האחרון בחולייה שהייתה אחראית לרצח הזוג בני הזוג הנקין הי"ד

גזר הדין למחבל האחרון מהפיגוע בו נרצחו הזוג הנקין
הרכב בו נסעו הזוג הנקין צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט הצבאי גזר היום (שני) את דינו של זיד עאמר, אחד המחבלים שהורשע לאחר ניהול הוכחות בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה (העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש), בגין גרימת מותם של איתם ונעמה הנקין הי"ד ביום 1 באוקטובר 2015. בנוסף, הורשע המחבל בארבע עבירות של ניסיון גרימת מותם בכוונה של ארבעת ילדיהם של בני הזוג הנקין ז"ל ובעבירות נוספות.

מדובר במחבל האחרון בחוליית חמאס שהייתה אחראית לרצח הזוג הנקין הי"ד. שותפיו של המחבל הורשעו בגרימת מותם בכוונה של בני הזוג ובניסיון לגרימת מותם של ארבעת ילדיהם של בני הזוג הנקין הי"ד השותפים נדונו לעונש של שני מאסר עולם ו-30 שנות מאסר נוספות לריצוי בפועל.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, בית המשפט הצבאי גזר על הנאשם שני מאסרי עולם ועוד 30 שנות מאסר. בנוסף, הנאשם ישלם פיצויים לנפגעי העבירה בסך כולל של שלושה מליון ש"ח.  

במסגרת הכרעת הדין, נקבע שהנאשם תכנן לבצע פיגוע ירי עם שותפיו, מסר להם כלי נשק ותחמושת, ובהמשך וידא שכוחות אינם נוכחים במקום שבו התכוונו לבצע את הפיגוע. שותפיו של הנאשם זיהו את הרכב של בני משפחת הנקין, ירו לעברו עשרות כדורים בעודו נוסע וגם לאחר עצירתו, ולאחר מכן ירו באיתם ונעמה הנקין ז"ל. בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית לפיה יש להרשיע את הנאשם בביצוע העבירות, למרות שלא נכח במקום שבו בוצע הפיגוע.

 

משפחת הנקין גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד