כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כך סקרו היומנים את בחירת הרבנים בירושלים

ארבעת היומונים - יתד והמודיע, הפלס והמבשר, התייחסו, כל אחד בדרכו, לבחירות שהתקיימו אמש • מי היחיד שהביע תקווה?

הרבנים שנבחרו אמש. צילום: קובי הר צבי
הרבנים שנבחרו אמש. צילום: קובי הר צבי

בבוקר שאחרי בחירת רבני ירושלים הגרש"מ עמאר והגר"א שטרן, מתייחסים ארבעת היומונים החרדים לבחירתם כל אחד בשיטתו הוא. זאת בעוד אמש נמנעו העיתונים לכתוב על הבחירות, מלבד עיתון 'המודיע'.

ב'המודיע' מדווח בכותרת 'הגוף הבוחר בחר אתמול את שני הרה"ר לירושלים', בכותרת המשנה מודגש כי מתוך 48 חברים בגוף הבוחר, רק 12 נציגים הם נציגי בתי הכנסת.

בהמשך הכתבה מציין סופר המודיע כי הבחירות התקיימו אתמול לאחר דחיות ארוכות ועימותים משפטיים ופוליטיים שנמשכו 11 שנה. לקראת הבחירות נרקחו "דילים" פוליטיים ונשכרו יחצ"נים שעמלו ללא לאות להוביל לבחירת המועמדים שהם חפצים ביקרם, נכתב בעיתון.

ב'יתד נאמן' ההתייחסות נדחתה לעמ' 2, ותחת הכותרת 'נבחרו רבנים ראשיים לירושלים' נכתב "קדמו לבחירות הללו הסכמים מפלגתיים ודילים פוליטיים יחד עם ראשי מפלגות חילוניות וד"ליות שפעלו במערכת הבחירות הנוכחית בחסות בג"ץ, ותוצאות הבחירות היו צפויות מראש לנוכח ההסכמים הפוליטיים המובהקים בין הגופים והאישים השונים, שעשו הכל על מנת למנות את חברי הגוף הבוחר הנוכחי".

בסיום הכתבה נכתב כי בעקבות כך שררה התלבטות האם לקחת חלק במערכת הבחירות שתוצאותיה נקבעו מראש, אך על פי הוראת מרנן גדולי ישראל התקבלה ההחלטה לפעול כפי שהורו לנציגים החרדים. יצוין כי בימים הקרובים יקבלו נציגי הציבור החרדי את הנחייתם והוראתם של מרנן גדולי ישראל כיצד לנהוג לאור תוצאת הבחירות.

בעיתון 'המבשר' מתייחסים לבחירות בכותרת "בעקבות הדיל שנרקם בין ברקת לבין בנט: הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן נבחרו לכהונת הרבנים הראשיים לירושלים".

בכותרת המשנה נכתב כי יהדות התורה התגייסה למען בחירת הרבנים לאו ואליהו אך בשל הרכב הגוף הבוחר, הבחירה כשלה.

ב"המבשר" לא שוללים לגמרי את הרבנים החדשים ומציינים כי "רבני ירושלים הביעו תקווה כי הרבנים שנבחרו יזכו לקדש שם שמיים ויפעלו למען קודשי היהדות ועניני הכשרות והדת לתפארת העיר ירושלים".

חבר מועצת העיר ירושלים יעקב הלפרין וחבר בגוף הבוחר אמר ל'המבשר': "כל ארבעת המועמדים המובילים היו ראויים לתפקיד, וייתכן שאם הייתה יותר אחדות ניתן היה להביא לבחירת רב אשכנזי חרדי לירושלים".

ב'הפלס' בטאון 'בני תורה' מתייחסים לבחירות רק בעמ' 7 תחת הכותרת "אתמול התקיימו הבחירות לרבנות העיר ירושלים". ובידיעה לקונית ללא שום פרשנות נכתב כי "בתום ספירת הקולות הוכרז על בחירום של הרב הראשי האשכנזי הרב אריה שטרן והרב הראשי הספרדי רבי שלמה משה עמאר".

צפו בפינדרוס: "החרדים ישקלו את יחסם לרבנות"
המבשר המודיע יתד יעקב הלפרין בחירות רבנות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד