כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
המילציה מתפרקת

לאחר שהדהים את העולם: מנהיג וגנר מדבר

מנהיג קבוצת וגנר מופיע בפעם הראשונה מאז המרד נגד ההנהגה הרוסית ומדבר על הכל. עוד אמר: "נפסיק להתקיים ב-1 ביולי, איש לא מסכים לחתום על חוזה עם משרד ההגנה". פריגוז'ין לא חשף את מקום הימצאו

לאחר שהדהים את העולם: מנהיג וגנר מדבר
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

ראש קבוצת וגנר, יבגני פריגוז'ין, הופיע לראשונה מאז פתח במרד קצר נגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שבת האחרון, ופרסם הקלטה בת 11 דקות לרשתות החברתיות. הוא לא חשף את מקום הימצאו.

"הצעדה לכיוון מוסקבה נועדה להוות מחאה נגד ניהול המלחמה באוקראינה ולא היתה מכוונת לשינוי המשטר ברוסיה", אמר פריגוז'ין, "התחלנו את הצעדה שלנו בגלל אי ​​צדק. לא הראינו תוקפנות, אבל נפגענו מטילים ומסוקים", אמר המנהיג בהקלטה.

פריגוז'ין אמר כי לוחמי וגנר מתנגדים בתוקף לחתימת חוזים עם משרד ההגנה הרוסי כפי שנצטוו לעשות עד 1 ביולי, מכיוון שזה היה למעשה מפרק את הקבוצה.

"הראינו איך ה-24 בפברואר 2022 היה צריך להיראות (תחילת המלחמה). הסתובבנו חזרה כדי להימנע משפיכת דמם של חיילים רוסים. אנחנו מצטערים שנאלצנו לפגוע בחיל האוויר הרוסי". הוסיף.

עוד אמר: "נפסיק להתקיים ב-1 ביולי, איש לא מסכים לחתום על חוזה עם משרד ההגנה, מטרת המצעד הייתה למנוע את השמדת קבוצת וגנר, רצינו שהאחראים על הטעויות של המבצע הצבאי המיוחד ישלמו על כך, ולא רצינו להדיח את הנהגת רוסיה".

עוד מפריגוז'ין: "התחלנו את המסע על מוסקבה ורוסטוב לאחר שצבא רוסיה תקף אותנו בטילים והרג שלושים לוחמים. עצרנו מאתיים ק"מ ממוסקבה כדי לא לשפוך דם רוסי ולאחר שקיבלנו הצעה מלוקשנקו".

פריגוז'ין: "בלמנו את כל היחידות הצבאיות ושדות התעופה שהיו בדרכנו. בתוך 24 שעות עברנו את אותו המרחק שלקח לכוחות הרוסיים כדי להגיע לקייב. אם המבצע הצבאי המיוחד היה מבוצע על ידי יחידה מאומנת כמו קבוצת וגנר הוא היה לוקח יום אחד, המצעד ארך 24 שעות, ובמהלכו חצו השיירות מרחק של 780 ק"מ והגיעו למרחק של 200 ק"מ ממוסקבה".

כזכור פריגוז'ין זעזע את העולם בסוף השבוע כשהפנה את הקבוצה הצבאית הפרטית שלו נגד הכוחות הרוסיים, השתלט על בסיסי צבא רוסים והחל לצעוד עם כוחותיו לכיוון מוסקבה. לבסוף הוא חזר חזרה לכיוון הגבול, לאחר שנשיא בלארוס ניהל משא ומתן בין שני הצדדים. מהקרמלין נמסר כי הצדדים עשו הסכם שבה כוחות וגנר יעברו לבלארוס והוא וחייליו יקבלו חנינה.

כח וגנר בלארוס ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד