כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

יזם הנדל"ן המוכר טען שאינו תושב ישראל - ונמנע מתשלום של מיליונים

כתב אישום הוגש נגד יזם נדל"ן שטען שאינו תושב ישראל על מנת להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים

יזם הנדל"ן המוכר טען שאינו תושב ישראל - ונמנע מתשלום של מיליונים
צללית, אילוסטרציה צילום: freepik

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט השלום בת"א כתב אישום נגד רונן מרדכי גרין (45) מגני תקווה, זאת לאחר שייצר מצג שווא לפיו הוא אינו תושב ישראל על מנת להתחמק מתשלום מס בגובה מיליוני שקלים.

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד ינון בראל בין השנים 2018-2012 עסק גרין ביזמות נדל"ן וניהל מספר חברות בתחומי יזמות ובנייה. בשנת 2005 עזב גרין יחד עם משפחתו לאנגליה ובנוסף לדרכון הישראלי קיבל דרכון בריטי. החל משנת 2011, עיקר עיסוקו ועסקיו של גרין היו בישראל וכך בין היתר רכש אופציות לרכישת קרקעות באילת באזור "בית האופרה" ו"חאן אילת", שנמכרו בשלב מאוחר יותר ברווח של כ 23 מיליון ₪.

בהתאם לאמנת המס בין אנגליה לישראל, נישום שמרכז חייו באנגליה פטור מתשלום מס על רווחי הון שמקורם בישראל ואילו אדם שמרכז חייו בישראל מחויב בתשלום מס בישראל, גם אם הוא אינו מתגורר בישראל. לאור האמור במהלך התקופה הרלוונטית לאישום ביקש גרין להסתיר מפקיד השומה את היקף שהייתו בישראל שהינו עובדה מהותית לקביעת מרכז חייו. לתכלית זו, בין השנים 2012-2014, נכנס גרין לישראל ויצא ממנה ב 16 הזדמנויות שונות בניגוד לחוק באמצעות דרכונים הזרים וזאת בניגוד לחוק, על מנת שכניסתו לא תתועד במערכת משרד הפנים.

כמו כן באותה תקופה הגיש גרין באמצעות רו"ח דו"חות למס הכנסה במסגרתם טען כי הוא אינו תושב ישראל ולכן אינו חייב במס. בעקבות דרישת פקיד שומה, אף מילא גרין שאלון והגיש מסמכים שונים שנועדו לתמוך בטענה כי אינו תושב ישראל לצרכי מס וכי יש לפטור אותו ממס בגין עסקאות המקרקעין. בין היתר, נמנע מהצגת נתוני השהייה המלאים שלו בישראל, נמנע מלמסור פרטים על שימושו בדרכונים הזרים לכניסה ויציאה מישראל ונמנע במתכוון מלהציג העתק של הדרכונים הזרים שנדרש להציגם, על אף שהיו בידו. כמו כן בדיון שנערך בעניינו הציג גרין, באמצעות רו"ח שלו, פלט משרד הפנים שהופק לבקשתו, זאת על אף שידע כי זה אינו נותן את התמונה המלאה וכי מספר הימים ששהה בישראל גבוה משמעותית.

תגובתו של מרדכי גרין: "אם אנשי הפרקליטות היו רק שואלים את אנשי רשות המסים הם היו מגלים שעל העסקאות המדוברות שבגינן מבקשת הפרקליטות להגיש כתב אישום כבר נחתם הסכם מול רשות המיסים לשביעות רצון כולם, ומלוא החיוב במס הוסדר, לרשות המיסים אין כל טענה ואף ניתנה המלצה על ידם לסגירת התיק.

איני מבין איך נושא התושבות רלוונטי לעסקת במקרקעין מלפני כ- 10 שנים, אשר לפי חוק מחויבת במס בארץ שכן אין רלוונטיות לתושבות בעסקאות נדל"ן בארץ. ככל שיהיה צורך בהבהרות כלשהם מול הפרקליטות נעשה זאת ונדאג לסגירת התיק".

 

 

יזם נדלן מס העלמות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד