כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביוזמת הח"כ

יום הוקרה להלומי הקרב ובני משפחותיהם התקיים היום בכנסת

היום התקיים במשכן הכנסת אירוע הכרה והוקרה להלומי והלומות הקרב ובני משפחותיהם. את האירוע יזמו יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר וח"כ מיכאל ביטון

יום הוקרה להלומי הקרב ובני משפחותיהם התקיים היום בכנסת
ח"כ יצחק קרויזר צילום: באדיבות המצלם

היום (שני) התקיים במשכן הכנסת אירוע הכרה והוקרה להלומי והלומות הקרב ובני משפחותיהם. היום נפתח בדיונים בנושא בועדות הכנסת השונות וכן בארוע יוגה במשכן הכנסת שבו השתתפו חברי כנסת והלומי קרב.

את האירוע יזמו יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר וח"כ מיכאל ביטון מ'המחנה הממלכתי'.

את האירוע כיבדו בנוכחותם יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה, השר לנגב וגליל והחוסן החברתי יצחק וסרלאוף, שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר חברי הכנסת: חילי טרופר, רם בן ברק, צבי סוכות, אלון שוסטר, לימור סון הר מלך, ניסים ואטורי.

לאירוע שלחו ברכה מצולמת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששיבח את יוזמי החוק ועשייתם החשובה למען הלומי הקרב. ונשיא המדינה יצחק הרצוג שאמר: "מדינת ישראל חבה חובה מוסרית וערכית להלומי הקרב, התוכנית נפש אחת היא חשובה אך יש לעשות יותר למענם מודה לח"כ קרויזר וביטון על הארוע החשוב הזה".

את הארוע פתח יו"ר הכנסת אמיר אוחנה שאמר: "אני גאה ונרגש לקיים ארוע הוקרה לגיבורים שחווים יום יום את מלחמות ישראל, האנשים שאנו חייבים להם המון, האנשים שהגנו על מדינת ישראל זו זכות גדולה להוכיר ולהקיר אותם ואני גאה שיש לי את הכבוד לאפשר ולקיים ארוע שכזה".

לאחר מכן הוקרן שירו של האומן אביחי הולנדר "למה אבא לא נרגע" שיר שמספר את ההתמודדות של הלומי הקרב מול בני משפחותיהם, שריגש את המשתתפים.

לאחר מכן הוזמן לבמה יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר יוזם הארוע ויו"ר השדולה: "במדינה הקטנה והאהובה, המצולקת ממלחמות ופיגועים, חיים בתוכנו אנשים רבים שנלחמו כדי שאנחנו נוכל לחיות כאן בשלום. חלקם שילמו על כך בחייהם וחלקם חזרו משדה הקרב פצועים בגופם. אך חלק מהם, חזרו שלמים, אבל חלק מנשמתם נשארה בשדה הקרב".

עוד הוסיף קרויזר: "אותם אלה מבנינו, שיום יום נושאים איתם מסע כבד של חוויות שפצעו את נפשם לנצח. אותם צריך להכיר ולהוקיר, הם לא צריכים ימי זיכרון שיזכירו להם את חבריהם ואת מה שקרה שם בשדה הקרב. עבורם, כל דקה וכל יום הוא יום זיכרון, עבורם הקרב עדיין לא תם ולא הסתיים".


לסיום אמר קרויזר: "גם אני, כנבחר ציבור, הרגשתי את הצורך לפעול. הגשתי בקשה להקמת שדולה "למען אחי ורעי" - שדולה שתפעל למען נכי צה"ל, הלומות והלומי הקרב, זהו יום חשוב ואני גאה שהיה לי הזכות להקים אותו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני גאה בכם מאוד הלומי הקרב ובני משפחותיכם, אני מזמין אתכם להעזר בי ובמשרד התרבות והספורט בקיום של תוכניות להלומי הקרב אני אהיה שם ואסייע. אנו מעבירים מסר שכל מי שיחשוב אם להתגייס ליחידה קרבית או לא, הוא ידע שיש גב מאחוריו, אנחנו כאן עבורכם מודים ומעריכים אתכם ונעשה הכול לעזור ולסייע לכם".

עידן קליימן יו"ר נכי צהל: "אני רוצה לומר שנכי צה"ל קצו מדיבורים רוצים מעשים, אני סמוך ובטוח שאתם ח"כ קרויזר וביטון תסייעו ותעשו הכול למען הלומי הקרב".

את הארוע הנעימו הזמר יובל בנאי, עם השירים שער הרחמים ועד שהגעתי אליך שריגש את כולם. והיוצר יוחאי מורנו ששר את שירו תן לי יד. והסופרת תהל רן שהקריאה מונולגים מספרה "בית עוגות הדבש".

סיום הארוע נחתם בפאנל של נשות הלומי קרב, שסיפרו על הקשיים והתמודדות של המשפחה כולה מול הלום קרב וכל מה שזה מביא עימו, זעם בלתי נשלט, פחד ואימה בבית שמשפיע על הבית כולו.

מי שריגש את הנוכחים היה איציק סעידיאן שהשתתף אף הוא בארוע והודה לח"כ קרויזר על היוזמה החשובה וקיום הארוע ואמר שהוא מוכן להירתם ולהיות שותף מלא בשדולה למען הלומי הקרב.

מיכאל ביטון עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד