ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

נגד נתניהו: לבני תקים חזית עם לפיד וליברמן

קואליציה מורדת: הבוקר חשפה שרת המשפטים כי היא מתעתדת להקים חזית מדינית עם יש עתיד, שתשתף פעולה גם בנושאי דת ומדינה

תמה הברית הישנה? פלאש90
תמה הברית הישנה? פלאש90 צילום: פלאש 90

לאחר הפרסום השבוע (ב') על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למשוך את תמיכתו בקידום חוק הגיור של ח"כ אליעזר שטרן מהתנועה, הבוקר (ד) חושפת שרת המשפטים ציפי לבני כי היא מתכוונת להקים חזית מדינית משותפת עם סיעת יש עתיד של יאיר לפיד לקידום תהליך השלום.

לבני אמרה כי בתקופה האחרונה היה לה שיחות בעניין עם לפיד, והוסיפה: "אני אומרת כאן דברים גם על דעתו. במושב הכנסת שמתחיל בשבוע הבא נייצר חזית אחת בממשלה ובכנסת בנושא המדיני, גוש אחד, 25 מנדטים. יחד בעד הסדר מדיני, יחד נגד הדני-דנוניזם ונגד הלאומנות".

לבני הוסיפה שהשיתוף פעולה יהיה גם בענייני דת ומדינה ושהתנועה ויש עתיד ישלבו כוחות אף עם שר החוץ ליברמן.

על-פי הפרסום, יפעלו שתי המפלגות כאילו היו סיעה אחת גדולה בכל הנוגע לתחום המדיני - סיעה של 25 ח"כים (19 מיש עתיד ושישה מהתנועה) בתוך קואליציה של 68 ח"כים.

בתגובה לפרסום בדבר הברית בין השרים לפיד ולבני אומר סגן השר במשרד רה"מ אופיר אקוניס: ״הליכוד לא יכנע לאיומים ולסחטנות בשם תהליך מדיני פיקטיבי. כל אדם שעיניו בראשו רואה שהפלשתינים אינם מעוניינים בתהליך מדיני ומצער שלפיד-לבני מוצאים תירוצים מנותקים מן המציאות האזורית הבינ״ל כדי לכפות ויתורים מדיניים לפרטנר שאינו קיים.״.

עוד אמר סגן השר: "מה שנדרש כעת זה הבטחת האינטרס הלאומי והמשך קיומה של הממשלה ולא אינטרסים אישיים רגעיים״.

יצויין שאתמול (ג) בשיחה עם בחדרי חרדים אמר ח״כ מאיר פרוש: "יהדות התורה לא יכולה להיות זו שתחליף את סמרטוט הספונג׳ה של נתניהו. הוא לא רוצה את החרדים, הוא רואה אותם בעדיפות שלישית ורחוק מזה, הוא לא הפרטנר שלנו".

ברית לבני ליברמן לפיד חזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד