ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

צאנז קלויזנבורג: אלפים בטיש זריקת התפוחים

אלפי חסידים השתתפו בשמחת תורה ובנעילת החג במחיצתו של האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בטיש. צילום: מגזין 'א בליק'
האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג בטיש. צילום: מגזין 'א בליק'

בההקפה השביעית בשמחת תורה במהתחיל האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג את הניגון האט גע'פועלט' אלעס גוטס, כאשר האדמו"ר מלביש מילים לשיר: "כי א-ל פועל ישועות אתה" ו"האט גע'פועל'ט אלעס גוטס", הניגון הדהד כאשר הרוחות היו סוערות מאד.

בההקפה השישית עצר הרבי את הניגונים והתחיל לשיר כמה ניגוני דביקות ואיטיים, כדוגמת "כי אנו עמך ואתה אבינו וכו'". אשרי מי שלא חטא ומי שחטא ישוב וכו'". "כי ניחום ה' ציון וכו'". אני מאמין.

האדמו"ר אף הורה למלחין החצר וראש המקהלה הרב אברהם יצחק בריסק מגבאי ביהמ"ד הגדול, שילחין ניגונים חדשים על המילים כי הם חיינו ואורך ימינו, ישמחו השמים ותגל הארץ, תורה ציווה לנו משה ועוד.

בעליות לתורה תרמו כמה נגידים סכומים אדירים למרכז העולמי החדש, שם יהיה גם היכל ביהמ"ד הענק, שיכיל אלפי מקומות ישיבה.

במוצאי יו"ט בטיש מכרו נר למאור, לכל חודש שנמכר ביותר מעשר אלף דולר, כאשר נר למאור לבית התפילה הפרטי של האדמו"ר עלה עד ביותר בתשעים אלף דולר, ברכת המזון בטיש נקנה להאדמו"ר ע"י הרבני הנגיד בונה ומקים עולמות של תורה ר' צבי רייכמאן בסך של מאה ועשרים אלף דולר.

האדמו"ר גם התבטא בזריקת התפוחים מלבד אלו שמשיגים לחטוף תפוחים שיש להם ישועות, שכל הציבור יידע שמתעופפים ישועות ורפואות וכל טוב בזמן זה ומי שזוכה גם כשאינו חוטף את התפוח על כל פנים יכול לחטוף ישועות.















































































חג צאנז סוכות קלויזנבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד