כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בבעלזא מגיבים: לא בטוח שליאון היה מצליח

בחסידות הירושלמית הגדולה מגיבים להאשמות לפיהן התמיכה בברקת לראשות העיר הובילה להפסד בבחירת רב עיר ציוני דתי • "חוסר האחדות בציבור החרדי, הוא זה שהוביל לכישלון אמש" • "ההפסד בירושלים לא משמעותי. הרב אריה שטרן מקורב לחצר בעלזא, כשהגיע להשתתף בטיש הרבי כיבדו והורה להושיבו בשולחן הכבוד" • משיבים מלחמה

הרב משה חיים לאו  מתברך בחול המועד מהרבי מבעלזא
הרב משה חיים לאו מתברך בחול המועד מהרבי מבעלזא

רבים תהו אמש עם פרסום תוצאות הבחירות לרבנות ירושלים האם אגודת ישראל וחבריה בגוף הבוחר שהבטיחו תמיכה לרב משה חיים לאו ולרב שמואל אליהו אכן באמת קיימו את ההבטחה ומאחורי הפרגוד הצביעו לרבנים אחרים.

בחסידות בעלזא מגיבים לראשונה הבוקר על הפסדו של הגאון רבי משה חיים לאו שנהנה מתמיכת החסידות.

הרב יהושע וינברגר עסקן בכיר בחסידות בעלזא מגיב הבוקר (ד') בשיחה ראשונה עם 'בחדרי חרדים' ואומר: "חוסר כוח האחדות בציבור החרדי בכל גווני הקשת הוביל לכישלון. אלו שטוענים שהכישלון בגלל שתמכנו כביכול בניר ברקת בבחירות לראשות העיר זה לא נכון, ברקת היה ראש עיר בכל מקרה".

"וכידוע המועמד שהתמודד מול ברקת היה שרוי במחלוקת עם הציבור החרדי בכך שנתמך על ידי אביגדור ליברמן ועל רקע חוק הגיוס, גם אם המועמד משה ליאון היה כיום ראש העיר לא בטוח שהיה מביא את ההצלחה עבור הציבור החרדי. השר נפתלי בנט הוא זה שהוביל את הדיל והגוף הבוחר והוא נבחר לפני שברקת נבחר לירושלים בבחירות האחרונות".

"עד אתמול לציבור החרדי ברובו לא היה כל כל טוב עם רבנות ירושלים ומאתמול לא יהיה כל כך רע. יכול להיות שיהיה שינוי בכשרות אבל זה לא משמעותי כי בכל מקרה זה לא משנה הרבה. לגיטין, מקוואות, וכשרויות לחצרות הגדולות יש להם בד"צ משלהם ורבנים משלהם וכל אחד דואג לצרכים של קהילתו, ברור שהיה טוב אם היה נבחר רב חרדי אתמול בשביל קדושת ירושלים".

וינברגר מאשים ואומר "ישנם פלגים ביהדות התורה שבגדו ברגע האחרון ולא תמכו במועמדים החרדיים, הרב אריה שטרן הוא מקורב מאוד לחסידות בעלזא הרב הגיע להשתתף בטיש אצל האדמו"ר בחג הסוכות לפני שנתיים האדמו"ר אמר לכבד אותו והושיבו בשולחן הכבוד".

"לרב שטרן קשר אישי וחם עם גורמים בכירים בחסידות. האדמו"ר לא קיבל אף מועמד שהתמודד לרבנות בגלל העומס בחג הסוכות. הרב לאו גם לא נכנס ועבר כמו כל החסידים שעברו לפני הרוב בבית המדרש".

מי אשם? צפו בברקת מרים טלפון לרב עמאר
חסידים בעלזא הפסד אגודת ישראל לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד